شناسهٔ خبر: 50729292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در دیدار تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

تقدیر آیات عظام نوری همدانی و جوادی آملی از خدمات آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی در سفر به شهر مقدس قم، ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) با آیت عظام نوری همدانی و جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید تشیع، دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  ، از آستان‌نیوز، آیت الله نوری همدانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی، اقدامات این نهاد در خدمت رسانی شایسته به زائران را بسیار والا و مهم برشمرد و گفت: اقدامات آستان قدس در خدمت رسانی به زائران بسیار والا و مهم است و توفیق بزرگی بوده که به آن نائل شده‌اید.

این مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه بر لزوم شناخت توطئه‌های استکبار جهانی و حفظ وحدت امت اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت است، توطئه علیه امت اسلامی را آمریکا و هم پیمانان غربی اش تهیه و هزینه آن را برخی در منطقه تامین می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت حفظ هوشیاری و وحدت کشور‌های اسلامی در برابر این توطئه‌ها تصریح کرد:هدف دشمنان از این فتنه‌ها تضعیف پایگاه امت اسلامی و ایجاد سلطه بر این کشورهاست.

این مرجع تقلید همچنین حوزه علمیه مشهد را از مراکز علمی درخشان و تاثیرگذار در تربیت طلاب و اساتید برجسته علوم دینی معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی نیز در این دیدار به تشریح برخی اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه‌های فرهنگی، حرم مطهر و دستگیری از نیازمندان پرداخت و از تسهیل شرایط زیارت ضریح منور امام رضا (ع) برای زائران آن حضرت خبر داد و گفت: با همکاری و تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی اقدامات با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و با نظارت کارشناسان صورت می‌گیرد.

آیت الله جوادی آملی: توجه آستان قدس به جایگاه علمی مشهد ستودنی است

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه و خدمت‌رسانی‌های آستان قدس رضوی به جایگاه علمی مشهد به واسطه وجود مرقد شریف عالم آل محمد (ص) اشاره و عنوان کرد: باید با مدیریت صحیح و همت بلند از همه ظرفیت‌ها برای آن که حوزه علمیه مشهد جایگاه خود را پیدا کند استفاده کرد.

وی ابراز کرد: در گذشته عالمان و مشاهیر علمی بزرگی در حوزه مشهد تربیت شدند که آثار ارزشمندی از آن‌ها به یادگار مانده است؛ همچنین لازم است مشاهیر مدفون در حرم مطهر معرفی شوند.

آیت الله جوادی آملی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت آحاد جامعه اسلامی و مسلمانان برای مقابله با حربه‌های استکبار جهانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع کرونا برای دستگیری از محرومان و نیازمندان ارائه و شرایط زیارت حرم مطهر رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تشریح کرد و گفت: با همکاری و تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی اقدامات با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و با نظارت کارشناسان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما