شناسهٔ خبر: 50724885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توضیحات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره حواشی پیرامون خود

فیاضی درباره حواشی که پیرامون انتخاب او به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،   مسعود فیاضی وزیر پيشنهادی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با توضیحاتی درباره مدارک تحصیلی خود  گفت: سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه تهران شدم و  31 فروردين ۱۳۷۸ فارغ‌التحصيل شدم. رتبه‌ام در كنكور در مرحله اول 270 و در سهميه خانواده شهدا يك بود، در مرحله دوم كنكور هم رتبه‌اي 220 و در سهميه خانواده شهدا يك بود. يعني همان مدت دوره كارشناسي كه به طور عادي همگان طي مي‌كنند، براي بنده هم طول كشيد.از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را آغاز كردم و 9 سال درس سطح در تهران و قم و 16 سال هم درس خارج در قم خواندم كه عمده درس‌هايم فقه، اصول، كلام و فلسفه بود. 


او  ادامه داد: در مصوبه جلسه 503 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه آمده است «دانشمندان، محققان و متخصصان رشته‎ های زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در میان اهل فن به عنوان صاحب‎نظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همچنین فضلای حوزه‎ های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می‎ توانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب 1 و 2 (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیأت علمی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب گردند». 


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش ادامه داد: همچنين در اين مصوبه آمده است «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ می‎گردد. ضمن اينكه برای اجرای دستورالعمل موضوع بند 2 ، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحب‎نظران موضوع بند 1 با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در دفتر هیأت‎های امنا و هیأت ممیزه مرکزی دانشگاه‎ها تشکیل می‎ شود». 


او افزود: آن زمان در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به عنوان پژوهشگر فعاليت می كردم و بر اساس ضوابط داخلي پژوهشگاه، هيأت علمي پژوهشگاه شدم چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومي غيردولتي بود و آن موقع هيأت مميزه خاص و ضوابط داخلي داشتند. بعدا آقاي رشاد، بنده را به همان كميسيون تعيين صلاحيت علمي خبرگان معرفي كردند. 


فياضي افزود: اينگونه نبود كه به همين راحتي مدرك ارائه شود.دو آزمون جامع داديم كه آزمون اول در سال 92ـ91 و آزمون دوم در سال 94ـ93 برگزار شد و رساله دكتري هم 1.5 سال طول كشيد كه استاد راهنمايم آقاي رشاد و استاد مشاورم آقاي واعظي بودند و در نهايت با نمره 19.5 قبول شدم. اين كميسيون زير نظر وزير علوم است و آزمون‌ها هم واقعا سخت بود. 73 نفر براي اين آزمون‌ها معرفی شده بودند كه فقط 3 نفر قبول شدند و دوره هم 6 سال طول كشيد. 
او درباره نسبت فاميلي اش با عليرضا زاكاني شهردار تهران نیز ادامه داد: آقا زاكاني هم ورودی  سال ۱۳۶۹ دانشكده پزشكي بودند و دانشكده‌های ما كنار هم بود و از طريق فعاليت‌های بسيج با هم آشنا شديم. آن زمان، آقاداماد 6 ساله و عروس خانم يكساله بود و 15، 16 سال بعد، خودمان اين دو را به هم معرفي كرديم، به عبارت ديگر ما قبل از اين نسبت فاميلی، سال‌ها دوست و آشنا بوديم.


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش درباره حواشي مطرح شده نسبت به فعاليت او مجلات رشد و حذف كلمه آهنگ‌سازی از متن يك مجله رشد و جايگزينی تواشيح و سرود گفت: آن نشريه به خط بريل و براي نابينايان منتشر مي‌شد و با توجه به فعاليت پرورشی در مدارس، مطرح كردم كه به جاي آهنگ‌سازی از كلمه سرود و تواشيح استفاده كنم كه بچه‌ها انس بيشتری دارند و در مدرسه مي‌توانند به راحتي انجام دهند. 


وزير پيشنهادي آموزش و پرورش افزود: برخي مي‌گويند بنده با موسيقي مخالفم در حالي كه اصلا اينگونه نيست؛ بنده همان سال براي اختتاميه فيلم رشد به كرمان رفتم كه مراسم در هنرستان موسیقی برگزار شد و دانش‌آموزان اجراي زنده موسيقی داشتند. 


وي درباره مطرح شدن نام او در طرح صيانت از فضاي مجازي گفت: ما كه در طرح اوليه دخالتي نداشتيم ولي بعد كه به مركز پژوهش‌هاي مجلس آمد، مطرح كرديم كه طرح خوبي نيست و درخواست كرديم كه پس بگيريد يا اصلاح كنيد كه صيانت حذف شد و طرح حمايت از حقوق كاربران شد و برای بررسی آن، به تمام دستگاه‌ها نامه زديم و همه نامه‌نگاريی ها، حضور نمايندگان دستگاه‌ها و صورت جلسه‌ها موجود است. این روند در مرکز پژوهش‌ها هم دنبال شد عیناً. 90 درصد طرح جديد مصوبات شورای عالی فضاي مجازی است.

پایان پیام/260

نظر شما