شناسهٔ خبر: 50715477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد شهید:

تفکر و نام شهدا به عنوان قهرمان، الگو و مرجع جامعه قرار گیرد

سمنان- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انسان‌ها نیاز به الگو و قهرمان برای مرجعیت‌بخشی اجتماعی دارند گفت: نام و تفکر شهدا به عنوان قهرمان‌های امروز جامعه باید در مقابل دید و دسترس مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: گلزارهای شهدا می‌تواند کانون موثر فرهنگی و پاتوق های فرهنگی باشند و لازم است توجه مردم به این اماکن جلب شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در هر سال پیرامون شخصیت‌های ایثار و شهادت هر استان با مشارکت دستگاه های مختلف فیلم تولید شود.

وی افزود: مقرر شد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل طرح نیمه تمام بنیاد شهید توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود و اعتبار مورد نیاز طرح های نیمه تمام استان اطلاع رسانی شود.

معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  گفت: بر اساس قانون، دولت باید کلیه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام کند و اکنون ۳۰۰ نفر با این شرایط در استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی افزود: تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران شامل سازمان‌های غیردولتی مانند شهرداری‌ها، و نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری است و لازم است حتما انجام شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: استان سمنان در حوزه فرهنگ، علم و ایثار و شهادت ویژه و پیشرو است و مدیران مختلف در سفر به استان سمنان این حقیقت را درک می‌کنند و این پیشرو بودن انتظارات را نسبت به تحولات مبانی افزایش می‌دهد.

وی افزود: به همین دلیل این استان با وجود کم‌جمعیتی در کشور  موثر است‌ و سال هاست مسئولان مهم کشور از این استان هستند.

معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تفاوت‌هایی که در استان سمنان دیده می شود، ناشی از توجه به امور زیربنایی یعنی علم و فرهنگ است و این فرصتی بی بدیل است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران و مسکن جامعه هدف بنیاد شهید در اولویت باشد

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اولین روستای شهیدپرور کشور در استان سمنان قرار دارد گفت: استان سمنان در حوزه جانبازان از استان‌های برتر کشور است و فرهنگ ایثار و شهادت در این استان پررنگ است. 

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: اولین و دومین انتصاب من در استانداری سمنان از فرزندان متخصص شهدا و سومین و چهارمین انتصاب از ایثارگران متخصص بود. 

وی افزود: اعتماد مردم با کار جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت جلب می‌شود. 

استاندار سمنان گفت: وضعیت مسکن خانواده شهدا  ایثارگران و جانبازان رسیدگی شود، تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران نیز قانون است و باید اجرای آن در اولویت باشد.

قاضی زاده هاشمی امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و تعدادی از خانواده شهدا و جانباز دیدار و از پارک موزه دفاع مقدس سمنان بازدید کرد و در نشست ایثارگران استان حضور یافت. 

نظر شما