شناسهٔ خبر: 50703927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مطالبه‌گری انجمن هنرهای نمایشی در کردستان باعث توسعه هنر نمایش می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: خوشبختانه انجمن هنر نمایش در استان مطالبه‌گر بوده و این خود باعث توسعه و پیشرفت هنر نمایش در استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبید رستمی پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مراسم رونمایی از پوستر سی و دومین جشنواره تئاتر استان کردستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در کردستان شایان توجه است توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر است.

وی افزود: توسعه زیر ساخت‌ها باعث تنوع برنامه‌های فرهنگی و بهبود معیشت اصحاب  فرهنگ و هنر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: افتتاح کتابخانه مرکزی سنندج به عنوان یک فعالیت توسعه‌ای می‌تواند کمک بسیاری به توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان داشته باشد.

وی بیان کرد: هنر نمایش چون تجمیع همه هنرها در دل خود است توانسته مخاطبان خاصی را جذب خود کند.

رستمی با بیان اینکه استقبال از تئاتر مریوان ویژه‌ بود، گفت: خوشبختانه هنر نمایش در استان کردستان انجمن مطالبه‌گر است و این خود باعث توسعه و پیشرفت هنر نمایش در استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر شهرداران و شورای شهرهای استان نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اذعان به اینکه پاشنه آشیل فرهنگ و هنر کردستان تالار مرکزی شهر سنندج است که با پیشرفت 75درصدی مواجه استف عنوان کرد: امیدواریم تا پایان فصل بهار سال آینده ساخت و بنای آن به پایان برسد.

وی بیان داشت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امتیازهای زیادی را برای استان در برداشت که نمونه بارز آن راه‌اندازی انجمن دف در کردستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تأکید کرد: از تمام انجمن‌ها خواستاریم که مطالبه‌گر باشند چراکه وظیفه ما تأمین این مطالبات است!

وی ابراز داشت: فضای مجازی فرصتی برای هنرمندان است تا با کمترین هزینه بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کنند.

رستمی با یادآوری اینکه ارشاد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری سیاست‌گذار است نه مجری برگزاری برنامه‌ها، تصریح کرد: امیدواریم دو جلد کتاب تاریخ تئاتر کردستان هرچه زودتر به چاپ‌برسد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چند طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا را انجام داده است، افزود: تمام افرادی که بیمه صندوق اعتباری هنر هستند در سه ماهه اول سال جاری از پرداخت حق بیمه معاف شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  با تأکید بر اینکه هنرمندان شهرستانی ما حتما پیگیر تسهیلات مشاغل خانگی باشند، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای طرح مستمری بگیران حوزه هنر در استان کردستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کردستان ایران هم‌اکنون به عنوان مرجع تئاتر کردهای جهان مطرح است، اعلام کرد: تاکنون 27نمایش در سه جلد کتاب به زبان کُردی چاپ شده است.

جشنواره تئاتر استان کردستان برگزار می‌شود

فاتح بادپروا، دبیر جشنواره تئاتر استان کردستان  نیز در این نشست با بیان اینکه کردستان در حوزه تئاتر در کشور یکی از برترین‌ها است، اظهار داشت: قریب به 31سال تلاش پشت این جشنواره بوده است تا امروز این جشنواره به بلوغ برسد.

وی افزود: امیدواریم با حضور مثبت اهالی تئاتر و همکاری مسئولان تئاتری شایان نام کردستان را داشته باشیم.

دبیر جشنواره تئاتر استان کردستان گفت: امسال در مردادماه فراخوان جشنواره منتشر و پنج گروه نمایشی استان اعلام حضور کردند.

وی گفت: کارهای نمایشی 21گروه مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت 11 کار به جشنواره رسید.

بادپروا بیان کرد: جشنواره تئاتر استان کردستان از 27 آبان‌ماه آغاز و تا 30 آبان ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر استان کردستان بیان کرد: متأسفانه شیوع کرونا باعث تزلزل در اجرای برنامه‌های تئاتر شده است اما امیدواریم بتوانیم همه جشنواره‌ها را همانند جصنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار کنیم.

در ادامه سید انور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: این را باید دانست که کل دنیا تئاتری است که هر کس به نوع خود نقش خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: موسیقی متن تمام فعالیت‌های ما کارهای فرهنگی است.

شهردار سنندج تصریح کرد: شهرداری با امکاناتی که در اختیار دارد کمال همکاری را با برگزارکنندگان تئاتر کردستان خواهد داشت.

انتها یپیام/487/ ت

نظر شما