شناسهٔ خبر: 50686366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برای نخستین بار انجام می شود؛

حضور تیم بسکتبال بانوان آبادان در لیگ دسته یک کشور

رئیس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند گفت: با پیگیریهای انجام شده، برای نخستین بار تیم بانوان آبادان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور حاضر می شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی سام بوشهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه ورزشی به ویژه رشته پر مخاطب بسکتبال در شهرستان آبادان، با پیگیریهای انجام شده از طریق فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی توانستیم برای نخستین بار مجوز حضور تیم بسکتبال بانوان این شهر تحت نام «خانه بسکتبال آبادان» در مسابقات لیگ دسته یک کشور را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته کار قرعه کشی باشگاه های حاضر در لیگ دسته یک در محل سرسرای اجتماعات فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ افزود: این قرعه کشی با حضور مدیران ۱۹ تیم حاضر در این رقابتها برگزار و باشگاه ها به دو دسته ی شمال و جنوب تقسیم شدند.

به گفته ی وی؛ تیمها در۳ گروه ۵ تیمی و یک گروه ۴ تیمی به رقابت می پردازند.

رئیس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند؛ ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از تیم بسکتبال بانوان آبادان؛ تصریح کرد: بدون حامی مالی و حتی کوچکترین حمایت از سوی ارگان ها، نهادهای دولتی و خصوصی در این مسیر گام برداشتیم و توانستیم مجوز حضور در این دوره از رقابت ها را به دست بیاوریم.

سام بوشهری؛ حمایت همه جانبه ی مسئولان را لازمه ی تیمداری در ورزش های حرفه ای دانست و یادآور شد: تیم بانوان خانه بسکتبال آبادان در این دوره از رقابت ها با ۳ تیم پر قدرت از شهرهای سنندج، یزد و کرمان هم گروه است و بازیهایشان به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز مسابقات لیگ بسکتبال دسته یک بانوان کشور از دهم آذرماه امسال؛ گفت: سال ها جای خالی تیم های ریشه داری همچون آبادان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور در بخش بانوان احساس می شد که امروز این حضور مسجل شد.

وی افزود: آبادان چه در گذشته و چه حال در رشته ی بسکتبال سرآمد بوده و هست و حال که زمینه ی حضور تیم بانوان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور فراهم شده به همراهی و حمایت مسئولان و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی دلسوزان و علاقمندان به ورزش نیاز داریم.

وی اظهار کرد: بایستی با تمام توان از سهمیه ای که با هزاران مشکل و پیگیری برای  شهر مقاوم آبادان به دست آمده دفاع کنیم و اجازه از دست رفتن آن را ندهیم.

48

نظر شما