شناسهٔ خبر: 50668088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش به نخل‌های دامن افتاد

بخشدار دامِن شهرستان ایرانشهر گفت: بر اثر آتش سوزی در نخلستان روستای قلعه تاوان این بخش بیش از ٢٠ اصله نخل بارور طعمه حریق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تیمور کریم‌زایی  بخشدار دامِن شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: آتش‌سوزی نخلستان روستای قلعه تاروان دیشب با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایرانشهر و بسیج نیرو‌های مردمی مهار شد.

بخشدار دامن گفت: بدنبال کسب گزارش از دهیاری روستای قلعه تاروان نسبت به رخداد حادثه آتش‌سوزی در نخلستان این روستا ضمن انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام خودروی آتش نشانی و مدیریت بسیج نیرو‌های مردمی کشاورزان و جوانان روستا قبل از گسترش شعله‌های آتش و سرایت آن به نخلستان‌ها و باغات مجاور جلوگیری و مهار شد.

وی افزود: برای مهار این آتش سوزی ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه عوامل اطفای حریق به محل حادثه اعزام و پس از ۲ ساعت تلاش آتش را خاموش کردند.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی حدود ۲۰ اصله نخل بارور دچار خسارت شدند که علت حادثه در دست بررسی و میزان خسارت وارده متعاقبا توسط کارشناسان حوزه جهادکشاورزی بررسی و پیگیری خواهد شد.

بخشدار دامن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ١٠ مورد آتش سوزی در نخلستان‌های این بخش رخ داده بطوریکه حدود یکهزار نفر نخل خرما در آتش سوخته اند.

کریم زایی با تاکید بر تجهیز روستا‌های پرجمعیت به خودرو‌های آتش‌نشانی بیان کرد: بخش دامن با ١۶ هزار هکتار باغات خرما و مرکبات و ۵٠٠ هزار نخل خرمای بارور یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در حوزه ایرانشهر است.

انتهای پیام/ع

نظر شما