شناسهٔ خبر: 50661071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجات جان یک خانواده با قابلیت Face ID آیفون

یک کودک ۹ ساله با باز کردن قفل آیفون پدرش با استفاده از Face ID، خانواده اش را از مرگ نجات داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیزبات، یک دختر ۹ ساله از بروکتون ماساچوست با باز کردن قفل گوشی آیفون با استفاده از چهره پدر بیهوشش، خانواده اش را از مرگ نجات داد. در حالی که خانواده جیلین باربوسا بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در حال مرگ بودند، جیلین خواست که با آیفون پدرش درخواست کمک کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد، چون تلفن قفل بود. بنابراین قفل آن را با استفاده از چهره پدرش باز کرد.

در واقع با اینکه پدرش در آن زمان از هوش رفته بود، اما فناوری Face ID به جیلین اجازه داد تا قفل آیفون را باز کند و کمک بخواهد. هنگامی که نیرو‌های اورژانس از راه رسیدند، دریافتند که مقدار مونوکسید کربن داخل خانه که از یک ژنراتور می‌آمده، بیش از ۱۰۰۰ قسمت در میلیون اندازه گیری شده که یک سطح کشنده است.

قابلیت Face ID آیفون

مادر این دختر که در بیمارستان به هوش آمد، متوجه شد که دخترش جان او را نجات داده است. مادر جیلین در این باره گفت: "اگر او در خانه نبود من اینجا نبودم. او خیلی باهوش است. در این حادثه پنج نفر از اعضای خانواده جیلین از جمله خواهر هفت ساله اش به بیمارستان منتقل شدند و اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند."

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما