شناسهٔ خبر: 50634022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام آمادگی میراث فرهنگی البرز در نمایشگاه صنایع دستی اروپا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: آورده مالی صادرات چمدانی به اندازه‌ای است که اغلب هنرمندان فعال این استان در این حوزه از نظر اقتصادی به خودکفایی رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمدی،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به این که عمده روش صادرات صنایع دستی تولید شده در این استان چمدانی است، گفت: با توجه به اینکه صادرات صنایع دستی از طریق گمرک به تولیدکنندگان بزرگ نیاز دارد، اغلب صادرات صنایع دستی البرز به صورت چمدانی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: آورده مالی صادرات چمدانی به اندازه‌ای است که اغلب هنرمندان فعال  این استان در این حوزه از نظر اقتصادی به خودکفایی رسیده‌اند.

او گفت: مشتری اغلب صنایع دستی تولیدی دراین استان خریداران خرد سایر کشور‌ها هستند و این طور نیست که این هنرمندان طرف قرارداد با شرکت‌های بزرگ باشند.

محمدی با اشاره به این که در حال حاضر دو شرکت البرزی هستند که تولیدات خود را به صورت عمده صادر می‌کنند،  افزود: برای این که تولیدکنندگان خرد هم بتوانند بازار فروش مناسبی در کشور‌های دیگر پیدا کنند، میراث فرهنگی این استان آمادگی خود برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۱۰ کشور اروپایی را اعلام می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: سال گذشته هم میراث فرهنگی آمادگی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را داشت، ولی به دلیل شیوع کرونا و عدم پذیرش مسافر از سایر کشور‌ها برگزاری نمایشگاه‌ها لغو شد.

انتهای پیام/ر.ن

نظر شما