شناسهٔ خبر: 50624032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بنت: جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد، بار دیگر قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لیبرمن وزیر دارایی و لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام موضع کابینه خود در مورد باز کردن کنسولگری آمریکا در قدس به روی فلسطینیان، اظهار کرد: جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه موضع خود را شفاف و بدون نمایش بیان می‌کند، مدعی شد: قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است.

نفتالی بنت ادامه داد: برای ایجاد شهرک اویتار طبق توافق با نمایندگان شهرک‌نشین‌ها تلاش خواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه این رژیم به همه توافقاتی که به امضا رسیده است، پایبند است، گفت: ما اسرائیل را از سه سال بی ثباتی بیرون آورده ایم.

وی ادامه داد: کابینه باثبات است و روز‌های خود را پر خواهد کرد و فردا صبح با کابینه و بودجه ثابت آغاز می‌کنیم که آزمون بزرگ، خویشتن‌داری است.

بنت با بیان اینکه در صورتی که تضادی در میان خودمان وجود نداشته باشد، قطعا انتخاباتی نیز برگزار نمی‌شود، افزود: از این رو می‌توانیم اسرائیل را ده پله پیش ببریم.

لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به سطح همکاری وزرا در اسرائیل اظهار کرد: به یاد ندارم که هیچ کابینه‌ای در اسرائیل در این سطح بین وزرا همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سطحی از همکاری و ضمانت‌های متقابل بین وزرا وجود دارد که پیش از این ندیده بویدم.

لیبرمن گفت: درست است که گاهی اصطحکاک و تقابلی در این میان دیده می‌شود، اما این موضوع فاقد اهمیت است.

نخستین بار، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خرداد ماه از بازگشایی کنسولگری واشنگتندر قدس شرقی برای رسیدگی به امور فلسطینیان خبر داده بود.

روزنامه جروزالم پست نیز طی روز‌های اخیر اعلام کرده است که، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی نیازمند تأکید کابینه تل‌آویو است و در مقابل کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این اقدام کاملا مخالف است.

پیش از این نیز، برایان مکوهان معاون وزیر خارجه آمریکا در مقابل سناتور‌های این کشور اعلام کرد که بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی برای ارائه خدمات به فلسطینی‌ها که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا بسته شده بود، به موافقت رژیم صهیونیستی نیاز دارد.

یک کانال عبری زبان نیز به نقل از مکوهان گفت: به نظر من، ما باید رضایت میزبان (رژیم صهیونیستی) را برای افتتاح هرگونه تاسیسات دیپلماتیک جلب کنیم.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی بیان می‌شود که «نیر برکات» نماینده حزب لیکود و مقامات حزب جمهوری‌ خواه آمریکا ادعا می‌کنند دولت بایدن قصد دارد بلافاصله پس از تصویب بودجه در رژیم صهیونیستی، کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را که به طور یکجانبه به فلسطینی‌ها خدمات ارائه می‌دهد، باز کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما