شناسهٔ خبر: 50415705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یدیعوت آحارانوت بررسی کرد:

آیا پایان ماه عسل بایدن و بنت نزدیک است؟

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی عنوان کرد اقدامات اخیر واشنگتن و تل‌آویو نشان می‌دهد که تنش‌ها میان دو طرف رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی به بررسی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخته و در این خصوص گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تل‌آویو گسترش شهرک سازی در کرانه باختری است، زیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مخالف این کار است.

به گزارش این روزنامه، بعد از اعلام افزایش شهرک‌سازی از سوی وزیر مسکن رژیم صهیونیستی و ساختن بیش از ۱۳۰۰ بنای جدید برای شهر‌ک‌نشینان در کرانه باختری، واشنگتن به تل‌آویو خبر داه است این رقم غیرطبیعی بوده و آمریکا نمی‌تواند آن را بپذیرد. مایکل راتنی، کاردار سفارت آمریکا در تل آویو نیز به نمایندگی از دولت بایدن در اعتراض به تصمیم ساخت این واحد‌های مسکونی در شهرک‌ها، «نامه اعتراضی شدیداللحنی» به کابینه رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: واشنگتن به شدت با طرح اسرائیل برای ساخت واحد‌های مسکونی و گسترش شهرک سازی در اعماق کرانه باختری مخالف است.

همچنین این روزنامه با بیان اینکه از جمله دلایل افزایش تنش‌ها اطلاع ندادن تل‌آویو به واشنگتن در خصوص اعلام سازمان‌های فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی بود، گفت: تحرکات اخیر کابینه بنت، دولت دموکرات بایدن را به چالش کشیده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تروریستی اعلام کردن شش سازمان حقوق بشری فلسطینی اعلام کرد که این تصمیم بنی گانتس، وزیر جنگ صهیونیست‌ها می‌تواند واکنش شرکت‌های اروپایی را در پی داشته باشد که منابع مالی سازمان‌های حقوق بشری فلسطین را تامین می‌کنند.

یدیعوت آحارانوت در ادامه افزود: بتی مک‌کولوم، یکی از برجسته‌ترین اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا لایحه‌ای را برای کاهش کمک‌های نظامی به اسرائیل به دلیل خشونت علیه کودکان و جوانان فلسطینی ارائه داده است.

این روزنامه در پایان نیز اضافه کرد از جمله مواردی که منجر به افزایش تنش بین آمریکا و رژیم صهیونیستی شد، قصد دولت بایدن برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس اشغالی به روی فلسطینی‌ها بود که با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ بسته شد. با توجه به شواهد موجود گویی روابط واشنگتن و تل آویو به سادگی پیش نخواهد رفت و فراز و نشیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما