شناسهٔ خبر: 50578603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ آبان در جنوب فارس؛شکوه جلوه‌های همدلی و استکبارستیزی شیعه و سنی

لارستان- ایرنا- مردم خونگرم، انقلابی و همیشه در صحنه شهرهای جنوبی فارس اعم ازشیعه و سنی در یوم الله ۱۳ آبان ۱۴۰۰ با حضور در اجتماع بزرگ و دشمن هراس این روز حماسی و باشکوه بار دیگر صحنه‌های زیبایی از همدلی، عشق و وفاداری به نظام و آرمان های امام و استکبارسیزی خود را به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

مرم در شهرهای مختلف جنوب فارس با بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان باردیگر با پشت پا زدن به همه هیاهوها ،غوغاسالاری ها و تبلیغات منفی دشمن برای القای ناامیدی و یاس در میان مردم، نشان دادند که تطمیع ها و تحریم ها و تهدیدها نمی تواند در اراده مصمم و وفاداری ملت به نظام و انقلاب خللی ایجاد کند.

۱۳ آبان امسال ویژگی ها و جلوه های ناب دیگر و متفاوت از سال های قبل نیز داشت؛ حضور چشمگیر دهه هشتادی ها در آیین باشکوه و اجتماع بزرگ این روز حماسی و اجرای برنامه های متنوع و طنین سرودهای انقلابی یکی از صحنه های قشنگ این روز حماسی در لارستان بود.

همچنین موفقیت نیروهای جان بر کف و دلاورمردان نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی در ناکام گذاشتن ناو جنگی آمریکایی در دریای عمان نیز مراسم امروز و محتوای شعرهای مردمی  را تا حدودی زیادی تحت الشعاع خود قرار داده بود.

بسیاری از پلاکاردها و شعارها در اجتماع بزرگ امروز در حمایت و پشتیبانی قاطع از این دلاورمردان و با همین مضمون سوق داده شده بود؛ مردم در شعارهای خود ضمن قدردانی و مایه مباهات دانستن این حرکت قهرامانه و شجاعانه سپاه همچنین انزجار و نفرت خود را بار دیگر به رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکای جنایت کار ابراز داشتند.

در یکی از پلاکاردها که که تا حدودی توجه عکاسان و حاضران را به خود جلب کرده بود مردم نوشته بودند،" شیرمادر و نان پدر حلالتان باد" از  این طریق مراتب تقدیر خود از این قهرمانان جان بر کف را ابراز و عشق و وفاوداریشان را نسبت به نظام نشان دادند.

همچنین نواهای انقلابی که از گوشه وکنار شهر نیز به گوش می رسید و ذهن ها را همچنان به سال های  شور وهیجان انقلاب و همچنین حماسه های دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس رهمنون کرده بود خود از دیگر جلوه های خاص مراسم امروز یوم الله ۲۲ بهمن در لارستان بود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم انقلابی و خونگرم در شهرستان های اوز، خنج و گراش نیز همراه با مسئولان و قشرهای مختلف مردمی حضوری دشمن هراس در اجتماع بزرگ یوم الله ۱۳ آبان داشتند و صحنه های زیبا و متفاوت از حماسه و عشق و وفادارای خود به آرمان های نظام و انقلاب را در این روز باشکوه خلق کردند.

یوم الله ۱۳آبان یادآور سه وقایع مهم و بزرگ در تاریخ معاصر ایران است ؛ ۱۳ آبان ۱۳۴۳ روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه ، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ روز کشتار دانش آموزان بی گناه در مقابل دانشگاه تهران ازسوی رژیم منحوس پهلوی و۱۳ آبان ۱۳۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) تاثیر خاص خود را داشت.
 

فرمانده سپاه ناحیه لارستان: مقاومت تنها راه مقابله غلبه بر دشمنان است
فرمانده سپاه ناحیه لارستان گفت: مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با مستکبرین و غلبه بر دشمنان است و این راه به الگویی برای خیل عظیم آزادیخواهان جهان نیز تبدیل شده است که تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و شکست تمام نقشه های شوم استکبار از ثمره آن است.
سرهنگ عیسی افسری در اجتماع مردم در یوم الله سیزدهم آبان لارستان اظهار داشت امروز ایران اسلامی در پرتو  فداکاری ها و ایثارگری های  شهیدان والامقام، عزتمندانه‌ترین برهه تاریخی‌ خویش را تجربه می‌کند ‌و ‌استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار اکنون بیش از پیش در انزوای تاریخی خویش به سر می برد و بی تردید این سعادت الهی مرهون روحیه استکبار ستیزی و از برکات ارزشمند مقاومت و ایستادگی است. ‌
وی همزمانی یوم الله ۱۳ آبان امسال با اقدام مقتدرانه دریادلان نیروی دریایی سپاه و به شکست کشاندن توطئه آمریکای جنایتکار در راهزنی دریایی در دریای عمان را نمونه دیگری از قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار و تحقق وعده الهی درمقابله سرسختانه با دشمنان دانست.
سرهنگ افسری بیان کرد: این حادثه بار دیگر باور ما را به نزدیک بودن افول و فروپاشی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و اراده ما را به مقاومت و ایستادگی به عنوان تنها راه حل پیروزی بیشتر کرد.

نظر شما