شناسهٔ خبر: 50574153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شش شکایت مجلس از روحانی در هشت ماه/ یک روزنامه: شکایت باندی و جناحی از روحانی، تمسخر امر نظارت از سوی مجلس است

یک روزنامه با اشاره به شکایت های متعدد نمایندگان مجلس از روحانی نوشت: مسئله این است که فرایندهای نظارتی کشور ما به‌جای آنکه در جای درست و به شکل منطقی مورد استفاده قرار بگیرند، تبدیل به ابزار بازی‌های جناحی و حزبی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ روزنامه شرق نوشت: از فروردین سال جاری تاکنون یعنی در تنها کمتر از هشت ماه نمایندگان مجلس حداقل شش شکایت از آقای روحانی به دستگاه قضائی ارجاع داده‌اند که ناظر به موضوعاتی مانند ترک فعل در ابلاغ قوانین، مداخلات ارزی، مسئله مدیریت بورس، ترک فعل درخصوص مسئله مسکن، تخلف در اجرای سند 2030 و مورد اخیر یعنی مدیریت کرونا می‌شوند.

اگر چنین شکایت‌هایی در نظام‌های حقوقی-سیاسی دیگر مانند کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان، آمریکا، فرانسه یا حتی قدرت‌های درجه پایین‌تری مانند ترکیه، مالزی، برزیل و امثالهم رخ داده بود، واکنش‌ها به آن همین‌قدر سرد و بدون تفاوت می‌بود؟ 

مسئله این است که فرایندهای نظارتی کشور ما به‌جای آنکه در جای درست و به شکل منطقی مورد استفاده قرار بگیرند، تبدیل به ابزار بازی‌های جناحی و حزبی شده‌اند.

چنین وضعیتی ما را به جایی رسانده که جامعه روزبه‌روز بیشتر مطمئن می‌شود که فرایندهای نظارتی درخصوص بخش زیادی از نهادها و شخصیت‌ها چیزی بیشتر از یک نمایش و مانور سیاسی نیست.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما