شناسهٔ خبر: 50562753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گذشت ۱۰۴ سال از روز نکبت

نکبت

صاحب‌خبر -

به گزارش  ابراهیم احمد خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از غزه ؛  "نکبت" اصطلاحی است که از زمانی که رژیم صهیونیستی نخستین گام‌های خود را در فلسطین گذاشت بر سر زبان‌ها افتاد. امروز پس از گذشت ۱۰۴ سال از بیانیه بالفور، شکل درگیری با رژیم اشغالگر تغییر کرده و فلسطینیان در موقعیتی قرار دارند که بیش از پیش می‌تواند از سرزمین خود دفاع می‌کنند. این خاطره تلخ در حالی در اذهان می‌ماند که فلسطینی‌ها تاکید می‌کنند هرگز سرزمین خود را فراموش نخواهند کرد.

<div id="video-display-embed-code_7198149"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3266232/7198149?width=350&height=250"></script></div>
محمد المدهون، از فرماندهان حماس اظهارداشت: نکبت و فاجعه واقعی ما از زمان بیانیه بالفور آغاز شد بنابراین می‌خواهیم این خاطره را زنده کنیم تا بگوییم با وجود گذشت ۱۰۴ سال، مردم هنوز از سرزمین خود دفاع می‌کنند و همچنان مقاومند.
احمد المدلل از فرماندهان جهاد اسلامی افزود: زمان آن فرا رسیده است که این فجایع پایان یابد و همه اولویت‌ها به سمت فلسطین معطوف شود تا این رژیم اشغالگر را از بین برود.
فعالیت‌های مردمی شاهد حضور گسترده‌ای است تا فلسطینی‌ها به جهانیان بگویند که تسلیم نخواهند شد و برای رسیدن به حق خود در این سرزمین خون‌های بیشتری تقدیم خواهند کرد تا تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تسلط بر فلسطین با شکست مواجه شود.
محمود خلف گفت: ملت فلسطین زنده است و قرار گرفتن در عمل انجام شده را نمی‌پذیرد و درگیری‌ها تا پایان این رژیم اشغالگر ادامه خواهد داشت.
فلسطینی‌ها یک صدا می‌گویند که بالفور، آمریکا، انگلیس و تمام غرب، نخواهند توانست این ملت فلسطین را از رسیدن به حقوقشان منع کنند.
 
شات لیست:
۱/ محمد المدهون - از فرماندهان حماس
۲/ احمد المدلل - از فرماندهان جهاد اسلامی
۳/ محمود خلف
-----------------------------------------

نظر شما