شناسهٔ خبر: 50545656 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور مسئولان ورزش در اردوی تیم بسکتبال بانوان

رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان از تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون بسکتبال، در این بازدید رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن ارائه گزارشی از شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: تیم ملی بانوان برای نخستین بار در مسابقات جام آسیا شرکت می‌کند و هدف از اعزام این تیم کسب تجربه برای آماده شدن در مسابقات رده بالاتر است.
 
*بسکتبال بانوان یک فرصت است 
 
مریم کاظمی پور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان هم در حاشیه این مراسم گفت: بسکتبال جزو رشته‌هایی است که قدمت زیادی در ایران دارد، اما به علت تایید نشدن پوشش بانوان مشکلاتی به وجود آورد که مدتی طولانی بین حضور ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی وقفه افتاد.
وی افزود: به بسکتبال به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم، چون از نظر زیرساختی که این رشته برای فعالیت در عرصه همگانی و قهرمانی نیاز دارد، تقریبا جزو رشته‌هایی است که امکانات آن در کشور وجود دارد. 
کاظمی پور افزود: استعداد‌های زیادی را در شهرستان‌ها و استان‌ها داریم که امیدواریم در آینده در اولویت قرار بگیرند. از طرف دیگر این رشته در المپیاد استعدادیابی کشور و طرح‌های وزارت ورزش جایگاه ویژه‌ای دارد و در نتیجه بسکتبال می‌تواند، توسعه جدی در عرصه بین‌المللی داشته باشد. 
وی گفت: این دور از دسترس نیست، توانمندی و استعداد ما در این زمینه از قبل ثابت شده است و به‌زودی خبر‌های خوبی از بسکتبال زنان به جامعه هدیه خواهد شد.
 
*تبعیضی وجود ندارد
 
 رییس کمیته ملی المپیک هم گفت: دوست داریم، دختران‌مان بدرخشند. باور داریم که داخل کشور تبعیضی بین دختران و پسران وجود ندارد و باید با حضور و تکرار حضور در عرصه‌های بین‌المللی ثابت کنیم که در باور، فسلفه انسان‌شناسی و اخلاقیات‌مان تبعیضی نداریم.
وی افزود: شک ندارم، در سال‌های آتی در آسیا می‌درخشید، مدعی المپیک می‌شوید و ما روزی بانوان را از قاب تلویزیون در المپیک می‌بینیم. اگر در المپیک پاریس این اتفاق نیافتد در لس‌آنجلس خواهیم دید، چون انگیزه و اراده دختران ما خیلی زیاد است.
 
*قول حمایت مالی
 
کیمیا یزدیان طهرانی، ملی‌پوش بسکتبال کشورمان در این مراسم از نداشتن بازی تدارکاتی برون مرزی قبل از اعزام به مسابقات رسمی انتقاد کرد که صالحی امیری قول حمایت بیش‌تری از تیم ملی را داد و گفت: برای اردو‌های تدارکاتی کمک می‌کنیم تا بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنیم و بخشی از هزینه‌ها را هم وزارت ورزش تامین کند.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و طاهره طاهریان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک از آخرین اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا بازدید کردند.

نظر شما