شناسهٔ خبر: 50542621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس از بندر شهید رجایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌شود نگاه و توجه دولت و مجلس به دریا و اقتصاد دریایی بیش از گذشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ محمدرضا رضایی کوچی به همراه اعضای کمیسون عمران مجلس در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، با تاکید بر استفاده از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین، افزود: بندر شهید رجایی به لحاظ توسعه‌ای، مسیر خوبی را طی می‌کند و می‌تواند به عنوان بندر راهبردی، با بنادر همسایه رقابت جدی کند.

وی گفت: با تغییرات نسلی در بنادر و اندازه شناور‌ها در سطح بین‌المللی، بنادر ایران نیز باید توسعه یافته و مجهز شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس هم با بیان اینکه سهم دریا از اقتصاد کشور، ۲ تا ۳ درصد است افزود: تلاش می‌شود این سهم در اقتصاد کلان کشور به ۱۰ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید؛ بازدید رؤسای سه کمیسیون مجلس از توانمندی‌های ایزوایکو+فیلم

منصور آرامی به بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران تلاش می‌کند تا احکام مربوط با افزایش بودجه، خصوصا برای مناطق ساحلی در جنوب کشور را صادر کند.

در این بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هم با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۲۰ میلیون تن انواع کالا‌های تجاری در بنادر کشور در ۶ ماهه نخست سال گفت: حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور سهم بسزایی دارد و باید با کمک مجلس شورای اسلامی و سیاست‌گذاری‌های جدید قانونی، این سهم افزایش یابد.

علی‌اکبر صفایی افزود: توجه دولت سیزدهم فراهم کردن زیربنا‌های مناسب‌تر در بنادر هرمزگان و سایر بنادر بازرگانی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با تجهیز بنادر به امکانات مناسب و بهینه، بندر شهید رجایی را در چرخه حمل و نقل بین‌المللی حفظ کنیم.

صفایی، توسعه گردشگری دریایی و ساحلی را از دیگر رویکرد‌های جدی سازمان برشمرد و گفت: در حوزه گردشگری دریایی، در نظر داریم طرح نخل ناخدا در نزدیکی فرودگاه بندرعباس را سرعت بیشتری دهیم و دسترسی مردم جزیره هرمز را تسهیل کنیم.

نظر شما