شناسهٔ خبر: 50540229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

ماهیان تلف شده در ساحل جزیره خارگ دور ریز صید غیر مجاز است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ماهیان تلف شده در ساحل جزیره خارگ، دورریز صید غیرمجاز ساحلی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه‌شنبه در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با موضوع تلف شدن ماهی ها در ساحل جزیره خارگ به رسانه‌ها اعلام کرد: حدود ۳۵۰ قطعه ماهی از گونه‌های مختلف در ساحل خارگ به طول تقریبی ۲۰ متر از حدفاصل اسکله فلات قاره تا ساختمان اداره بنادر و دریانوردی این جزیره دیده شده است.

وی بیان کرد: این ماهیان دورریز صید غیرمجاز ساحلی است که به‌ دلیل گندیدگی ماهی در تور، غیرقابل مصرف بوده و در ساحل رهاسازی شده است.
قلی‌نژاد ادامه داد: با توجه به دستور قاضی پرونده، برای روشن شدن دقیق علت مرگ ماهیان، از آنها نمونه‌برداری و به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است که به محض رسیدن نتایج آزمایشگاه، خبر تکمیلی منتشر خواهد شد.
وی تاکید کرد: هر گونه تورریزی در مناطق مرجانی اطراف جزایر خارگ و خارگو ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، زیرا ماهیگیری در این مناطق باعث به هم خوردن تعادل در جانداران دریایی منطقه مرجانی شده است و سبب ازدیاد گونه‌های فرصت طلب و در نهایت تغییر در تعادل زنجیره غذایی و اکوسیستم منطقه می‌شود.
جزایر خارگ و خارگو، از مناطق مهم دریایی استان بوشهر است و به این منظور از سال‌ها پیش تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.
این منطقه یکی از معدود مناطق مرجانی در شمال خلیج فارس است که در معرض آسیب‌های جدی از ناحیه توسعه صنایع و ماهیگیری‌های غیر مجاز است.

نظر شما