شناسهٔ خبر: 50530323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلف شدن ماهی‌ها در ساحل جزیره خارک

تلف شدن تعدادی ماهی در ساحل جزیره خارک، ناشی از دورریز صید غیرمجاز ساحلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: انتشار فیلمی در فضای مجازی با موضوع تلف شدن تعدادی ماهی در ساحل جزیره خارک، ناشی از دورریز صید غیرمجاز ساحلی است که به علت گندیدگی ماهی در تور غیرقابل مصرف بوده و در ساحل رها شده است.


تعداد تقریبی این ماهیان حدود ۳۵۰ قطعه ماهی تلف شده از گونه‌های مختلف در ساحل به طول تقریبی ۲۰ متر از حدفاصل اسکله فلات قاره تا ساختمان اداره بنادر و دریانوردی خارک مشاهده گردیده است.


بر اساس این اعلامیه هر گونه تورریزی در مناطق مرجانی اطراف جزایر خارک و خارگو ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. ماهیگیری در این مناطق باعث عدم تعادل در جانداران دریایی منطقه مرجانی شده و سبب ازدیاد گونه‌های فرصت طلب و در نهایت تغییر در تعادل زنجیره غذایی و اکوسیستم منطقه می‌شود.


جزایر خارک و خارگو؛ از مناطق مهم دریایی استان است و بدین منظور از سال‌ها پیش تحت مدیریت و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.


این منطقه یکی از معدود مناطق مرجانی در شمال خلیج فارس است که در معرض آسیب‌های جدی از ناحیه توسعه صنایع و ماهی گیری‌های غیر مجاز قرار گرفته است.

نظر شما