شناسهٔ خبر: 50539480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

نوسازی مدارس تهران و سیستان و بلوچستان در اولویت باشد

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای «ساماندهی فضاهای آموزشی» ضروری است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه‌ای بیشتر به مناطق محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه گروه آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران اظهار داشت: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت مناطق محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد، البته در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه  نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: ضروری است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی  دو استان مذکور برای خیّرین تشریح شود تا با تشویق آنها روند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری شود.

کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار داشت: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل نماییم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به متغیرهای موجود  هنوز هم  درک عمیقی از شرایط  فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی  تهیه شود.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی  وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری، میزان تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است، بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.

سعید عسکری، سرپرست معاونت  برنامه ریزی و توسعه منابع  وزارت آموزش و پرورش نیز از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده خبر داد.

حسن شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران خبر داد.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن  به میانگین کشوری که ۲۴ دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از ۶۶۰ مدرسه جدید هستیم

وی افزود: ضروری است میزان محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش تلاش شود.

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست  اظهار کرد: از سال ۹۱ تا کنون ۳۱۸ هزار نفر به آمار  دانش آموزی ما افزوده شده است. سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان های استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران، بیش  از ۷۰۰ مدرسه همچنان دو نوبته هستند.

نظر شما