شناسهٔ خبر: 50507060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبید رستمی پیش از ظهر امروز در اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تلطیف فضای روانی و ایجاد شور و نشاط از کارکردهای جشنواره تئاتر خیابانی است که به نظر می‌رسد تئاتر خیابانی مریوان این رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان است.

وی تلاش و حمایت در زمینه تامین اعتبار برگزاری این جشنواره را ستود و گفت: در شرایطی که جذب اعتبار برای پروژه‌های عمرانی کار سختی است ولی مسوولان استان سعی کردند حوزه فرهنگ و هنر را مورد توجه ویژه قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اداره کل هنرهای نمایشی حقیقتا پای کار بودند و اجازه ندادند این جشنواره برگزار نشود.

وی به استقبال بسیار خوب مردم مریوان از این جشنواره که بعد از دو سال وقفه و در شرایط کرونایی برگزار شد تقدیر کرد و افزود: ما هر جایی که در فضای مجازی عکس‌های جشنواره را می‌بینیم، بیانگر استقبال باشکوه مردم مریوان از این جشنواره است.

رستمی افزود: مردم مریوان با این همراهی ثابت کرده‌اند دوستدار هنر هستند و نشان دادند سزاوار لقب استان هنر و فرهنگ را داریم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش ضمن گرامیداشت یاد علی‌اصغر حسینی و ساشا، از ارسال  ۲۰۷ اثر نمایشی به دبیرخانه پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ۴۰ اثر از این 207 اثر به بخش جشنواره راه ‍یافت و دو کارگاه آموزشی هم به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

تئاتر خیابانی با زندگی مریوانی‌ها عجین شده است

شهردار مریوان نیز در این مراسم اظهار کرد: تئاتر خیابانی با زندگی مریوانی‌ها عجین شده و مردم این شهر تئاتر را کاملا درک می‌کنند و به فرهنگ خود تبدیل کرده‌اند.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: تلاش زیادی طی این چند روز برای برگزاری جشنواره کشیده شده است که از بانیان این کار تقدیر می‌کنم.

وی توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم با تلاش همه مجموعه‌ها پلاتوی مریوان در آینده نزدیک افتتاح شود.

 قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: کمک به حفظ زریوار به عنوان نگین غرب کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن نیازمند حمایت‌های استانی است.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های نمایشی در زریوار برای کمک به اجرای برنامه‌ها در سال‌های بعدی از دیگر نیازها در این شهرستان است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما