شناسهٔ خبر: 50503655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسافران داخلی و خارجی فرودگاه لارستان باید کارت واکسن ارائه دهند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان الزامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  شهرستان لارستان بیان کرد: فرودگاه بین المللی لار در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی عملکرد مثبت و قابل قبولی بین همه فرودگاه های کشور داشته و موفق شده رتبه پنج از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا کسب کند. 

او تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافری پروازهای داخلی یا خارجی در شهرستان لارستان که بدون کارت واکسن، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

یگانه ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا به واسطه پوشش عمومی واکسیناسیون و راه اندازی و رونق برخی خطوط خارجی و داخلی این فرودگاه یکی از الزامات اساسی برای مسافران داشتن کارت واکسن است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان افزود: ساخت فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ایجاد این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب و کار بسیاری از مردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

او اضافه کرد: فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصدی از پروازهای خارجی و۲۰درصدی پروازهای داخلی را تامین می کند که سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

یگانه با اشاره به روند پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز  اظهار کرد: استقبال از واکسن برای دُز نخست واکسن چندان رضایت بخش نیست و میزان واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۷۳ درصد و در نوبت دوم نیز تاکنون۲۲ درصدگزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت ۱۸ سال به بالا و در نوبت اول نیز ۷۱ درصد و در نوبت دوم ۵۰ درصد است. 

او بیان کرد: همچنان تاکید می شود که نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد و باید دوری از تجمع ها، رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

یگانه تصریح کرد: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم واکسن اسپوتینک است.

انتهای پیام/ت

نظر شما