شناسهٔ خبر: 50340271 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حسینی:

شهروندان هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند/ ۴ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۸۳ دُز واکسن در فارس تزریق شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن علیه کروناویروس نشده اند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت و بیان تازه‌ترین آمار‌های مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از بهبودی ۴۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۱ هزار و ۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۰ هزار و ۷۳۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۵۰۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۶۹ هزار و ۵۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه ۲۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه تا کنون، ۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۸۱ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، تصریح کرد: همچنین مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به ۴ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۸۳ دُز رسید.

این مقام مسئول گفت: از امروز اول آبان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه صادره از دستگاه‌های اجرایی مربوطه، طرح محدودیت هوشمند کرونایی در سراسر کشور اجرا شد و افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند از استفاده از خدمات عمومی و اداری محروم می‌شوند.

او تاکید کرد: افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن علیه کروناویروس نشده اند، هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما