شناسهٔ خبر: 50496308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک مقام ارشد حزب الله لبنان؛

لبنان ذلیل هیچ کشوری نخواهد شد

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت لبنان توسری‌خورِ سعودی‌ها، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت؛ نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت لبنان توسری‌خورِ سعودی‌ها، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست.
شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در مراسمی افزود «لبنان ذلیل و توسری‌خور عربستان سعودی، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست و تضعیف، ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن از سوی هر کسی، مردود و محکوم است».
وی افزود اگر برخی سیاستمداران لبنانی اجیر شده و برخی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در لبنان کرامت خود را فروخته‌اند و برای پول در مقابل آل‌سعود تعظیم کرده‌اند، اما اکثریت ملت لبنان کرامت دارند، با پول خرید و فروش نمی‌شوند و در برابر باج خواهی می‌ایستند.
شیخ علی دعموش تصریح کرد حمله اخیر سعودی به لبنان علت شکست و سردرگمی سیاسی است و آن‌ها می‌خواهند با این کار بر شکست طرح‌های خود در لبنان و نیز شکست شان در یمن و مأرب سرپوش بگذارند.
وی تأکید کرد هر کسی که از ملت مظلوم یمن دفاع کند انسانی شریف است که در کنار حق ایستاده و حرف حقش را در برابر حاکمی قاتل و ظالم می‌زند. توصیف این جنگ به جنگی پوچ، کمترین چیزی است که می‌توان درباره جنگ وحشیانه در طول بیش از شش سال علیه ملتی مظلوم گفت.
نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود این حمله به یمن تاکنون بیش از چهارده هزار قربانی داشته و یک تجاوز است که برابر با تروریسم و وحشی‌گری تجاوز مستمر صهیونیست‌ها علیه فلسطین و ملت مظلوم آن است؛ سعودی هیچ راهی جز اعتراف به شکست در برابر پابرهنه‌های ملت مظلوم یمن و توقف این جنگ وحشیانه ندارد.
مصاحبه‌ای که اخیرا از «جرج قرداحی» وزیر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منتشر شد و وی در این مصاحبه جنگ یمن را پوچ خواند و خواهان توقف آن شد، که با اعتراض شدید سعودی‌ها و متحدانش روبرو شد.
عربستان به همراه برخی کشور‌های دیگر حوزه خلیج فارس سفرای خود را از لبنان فراخواندند و از سفرای لبنان خواستند، به کشور خود بازگردند.

نظر شما