شناسهٔ خبر: 50505230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دو مقام ارشد حزب الله: لبنان توسری‌خورِ سعودی‌ها نیست/ آینده لبنان در دست رژیم سعودی نیست

ابنا

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: اگر برخی سیاستمداران لبنانی اجیر شده و برخی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در لبنان کرامت خود را فروخته‌اند و برای پول در مقابل آل‌سعود تعظیم کرده‌اند، اما اکثریت ملت لبنان کرامت دارند، با پول خرید و فروش نمی‌شوند و در برابر باج خواهی می‌ایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله در پاسخ به ادعا‌ها مبنی بر تسلط این حزب بر لبنان، گفت: اگر این موضوع صحت داشت، هیچ ظالمی در این کشور حرفی برای گفتن نداشت.

وی در جریان راه اندازی یک پروژه بهداشتی در شهرک البیساریه تاکید کرد آینده لبنان در دست سعودی‌ها نیست، بلکه در دستان خداوند و به لطف کسانی است که جان را فدا و برای عزت کشور فداکاری می کنند.

صفی الدین با بیان اینکه عربستان سعودی در آینده هیچ انتقادی را تحمل نخواهد کرد به ویژه اینکه روابط با اشغالگران در روز‌های آینده علنی خواهد شد تاکید کرد ولیعهد سعودی پس از سقوط مارب یمن در یک بحران و نگرانی به سر می‌برد و این ترس و اضطراب به دلیل از دست دادن تمام توهماتی است که بن سلمان مسبب آن است.

صفی الدین گفت: عربستان سعودی و به طور کلی کشور‌های خلیج فارس که در مسیر روابط با اسرائیل قدم برداشته اند، در آینده هیچ صدایی را از طرف لبنان یا کشور‌های دیگر تحمل نخواهند کرد که از روابط اسرائیلی - سعودی که در روز‌های آینده علنی خواهد شد انتقاد کنند.

مقام ارشد حزب الله: لبنان ذلیل هیچ کشوری نخواهد شد

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت لبنان توسری‌خورِ سعودی‌ها، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست.

«شیخ علی دعموش» افزود: لبنان ذلیل و توسری‌خور عربستان سعودی، امارات و یا هیچ کشور دیگری نیست و تضعیف، ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن از سوی هر کسی، مردود و محکوم است.

وی افزود: اگر برخی سیاستمداران لبنانی اجیر شده و برخی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در لبنان کرامت خود را فروخته‌اند و برای پول در مقابل آل‌سعود تعظیم کرده‌اند، اما اکثریت ملت لبنان کرامت دارند، با پول خرید و فروش نمی‌شوند و در برابر باج خواهی می‌ایستند.

دعموش تصریح کرد حمله اخیر سعودی به لبنان علت شکست و سردرگمی سیاسی است و آن‌ها می‌خواهند با این کار بر شکست طرح‌های خود در لبنان و نیز شکست شان در یمن و مأرب سرپوش بگذارند.

وی تأکید کرد: هر کسی که از ملت مظلوم یمن دفاع کند انسانی شریف است که در کنار حق ایستاده و حرف حقش را در برابر حاکمی قاتل و ظالم می‌زند. توصیف این جنگ به جنگی پوچ، کمترین چیزی است که می‌توان درباره جنگ وحشیانه در طول بیش از شش سال علیه ملتی مظلوم گفت.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود این حمله به یمن تاکنون بیش از چهارده هزار قربانی داشته و یک تجاوز است که برابر با تروریسم و وحشی‌گری تجاوز مستمر صهیونیست‌ها علیه فلسطین و ملت مظلوم آن است؛ سعودی هیچ راهی جز اعتراف به شکست در برابر پابرهنه‌های ملت مظلوم یمن و توقف این جنگ وحشیانه ندارد.

مصاحبه‌ای که اخیرا از «جرج قرداحی» وزیر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منتشر شد و وی در این مصاحبه جنگ یمن را پوچ خواند و خواهان توقف آن شد، که با اعتراض شدید سعودی‌ها و متحدانش روبرو شد.

عربستان به همراه برخی کشور‌های دیگر حوزه خلیج فارس سفرای خود را از لبنان فراخواندند و از سفرای لبنان خواستند، به کشور خود بازگردند.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما