شناسهٔ خبر: 50490135 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت ۳۵ هزار واحدی رخ داد؛

تداوم ریزش شاخص بورس؛ بازار یک دست قرمزپوش بود/ خروج ۱۳۸۸ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها

تعداد نمادهای قرمز امروز بازار سهام بیشتر شد و شاخص کل بورس با ادامه روند نزولی، ریزش ۳۵ هزار و ۳۵۰ واحد را ثبت کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز یکشنبه نیز روند نزولی خود را ادامه داد؛ به طوری که در نقشه بازار نمادهای سبز بسیار اندک بودند.

شتاب خروج پول توسط حقیقی‌ها در دومین روز هفته  نیز بیشتر شد و حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج شد با این حال تعداد معاملات نسبت به روز گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت اما حجم کل معاملات ۷ درصد افزایش  پیدا کرد.
 
معاملات روز جاری با گرایشی منفی و افت تقاضا و قیمت آغاز بکار کرد و شاخص بورس ریزش ۳۵ هزار واحدی داشت؛ البته شاخص کل بورس در مجموع روزهای معاملاتی هفته‌ گذشته نیز ۴۲هزار و ۴۳۰واحد افت را ثبت کرده بود که این روند نزولی در هفته جاری ادامه پیدا کرد به طوری که امروز از ۳۴۱ نماد معامله شده در بورس، قیمت پایانی ۱۳ سهم مثبت و ۳۲۵ سهم منفی شد. در فرابورس هم از ۱۳۸ نماد معامله شده قیمت ۱۱ سهم مثبت و ۱۲۷ سهم منفی بود.
 
معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۶۳۱ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۷میلیارد و ۹۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند.
 
ارزش کل معاملات بازار سهام امروز به بیش از ۶۳۵۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۳۹۱۴ میلیارد تومان هم بود و حقیقی‌ها بیش از یک هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۳۵ هزار و ۳۵۰ واحد ریزش به ارتفاع یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۱۹ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۱۰ هزار و ۴۴۴ واحد افت به ۳۵۹ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.
 
معامله گران در بورس بیش از ۶ میلیارد و ۱۱۵ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۴۱۲ هزار نوبت و به ارزش ۳۹۱۲ میلیارد تومان را معامله کردند.
 
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیشترین اثر منفی در ریزش شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.
 
شاخص کل فرابورس امروز با ۳۷۷ واحد نزولی به ۱۹ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۱ میلیارد و ۸۷۲ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۲۱۹ هزار معامله و به ارزش ۲۴۴۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
 
 
انتهای پیام
 

نظر شما