شناسهٔ خبر: 50483578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود ۱۰۰۰ نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران، گفت: سازمان آتش نشانی ۵۲۵۳ نفر نیروی عملیاتی دارد و باید بیش از ۶۰۰۰ نفر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا نادعلی در جلسه امروز شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود ۳۰۰ عملیات (حریق و حادثه) در پایتخت انجام می‌دهد و یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد و باید به طور متوسط در هر ایستگاه ۴۵ نفر نیروی عملیاتی حضور داشته باشند و این در حالی است که هم اکنون در هر ایستگاه حدود ۳۱ نفر حضور دارند.
به گفته نادعلی، در سال ۱۳۹۵ سازمان آتش نشانی با ۱۲۰ ایستگاه ۵۲۳۴ نفر نیرو داشت و در سال ۱۴۰۰ با ۱۳۳ ایستگاه ۵۲۵۳ نفر نیرو دارد. با وجود توسعه ایستگاه تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از نیرو‌ها هم بازنشسته شده اند.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در ۵ سال آینده تعداد زیادی از نیرو‌های آتش نشانی بازنشسته خواهند شد و به منظور پیشگیری از ایجاد مشکل در روند خدمت رسانی به مردم ضروری است تا نسبت به جایگزینی نیروی جدید اقدام لازم صورت بگیرد تا مشکلی در روند خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.
وی در ادامه گفت: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران طی نامه‌ای به شهردار وقت تهران (حناچی) خواستار جذب نیروی انسانی شد و تاکید بر کمبود نیروی انسانی کرد و در آن مقطع فقط مجوز ۱۱۶ نیرو داده شد که جوابگوی نیاز سازمان نبود.
نادعلی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی در حال حاضر ۱۱۶ نفر نیروی جدید (شامل ۱۰۰ نفر مرد و ۱۶ نفر زن - که جذب اتش نشان زن برای اولین بار رخ داد) تا یک ماه آینده جذب خواهد کرد که این تعداد هم پاسخگوی کمبود نیروی انسانی نیست.
وی از شهردار تهران خواست در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی کنند تا این کمبود با افزودن حداقل ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی برای آتش نشانی برطرف شود.
عضو شورای ششم شهر تهران با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: می‌توان به دلیل اینکه شهرداری از زیادی نیرو رنج می‌برد، تأمین این نیرو با حفظ ضوابط و ویژگی‌های لازم در درجه اول از داخل شهرداری و از نیرو‌های مازاد باشد و در غیر این صورت از بیرون صورت پذیرد.

نظر شما