شناسهٔ خبر: 50478228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نخستین حضور رهبر طالبان در انظار عمومی/ پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز خلیج‌فارس و خاورمیانه/ درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی برای خویشتن‌داری

نخستین حضور رهبر طالبان در انظار عمومی، پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز خلیج‌فارس و خاورمیانه و درخواست عمان از لبنان و کشورهای عربی برای خویشتن‌داری از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سران و آمریکا و تروئیکای اروپایی، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، بدون اشاره به بدعهدی‌ها و انفعال خود در قبال توافق هسته‌ای، طی بیانیه‌ای اعلام کردند که احیای برجام مستلزم رعایت کامل تعهدات برجامی توسط تهران است.

- وزیر خارجه عربستان با اشاره به مذاکرات کشورش با ایران، گفت که تاکنون چهار دو مذاکره برگزار شده است، اما پیشرفت چندانی نداشته است.

- وزارت خارجه عمان با ابراز تأسف از تنش میان لبنان و کشورهای عربی، خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

- یک مقام آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور، در دیدار با همتای ترک خود که برای امروز -یکشنبه- برنامه‌ریزی شده است، به وی هشدار خواهد داد که اقدام‌های «شتاب‌زده» در راستای منافع دو کشور نخواهد بود.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که وزیر خارجه این کشور برنامه‌ای برای دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم ندارد.

- فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که بمب‌افکن راهبردی «بی-۱ بی» در منطقه تحت پوشش این فرماندهی در خاورمیانه و خلیج فارس به پرواز درآمده است.

- رهبر گروه طالبان در نخستین حضور خود در انظار عمومی، در مدرسه در قندهار حاضر شد.

 

 

 

نظر شما