شناسهٔ خبر: 50476887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال ۸۳۰ هکتار از اراضی مشهد زیر کشت پیاز رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به کشت بیش از  ۸۳۰ هکتار پیاز در مشهد، گفت: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار، رونق کسب و کار‌های صنعتی و خانگی، استفاده از فرآورده‌های آن در کارخانجات و افزایش اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول استراتژیک و همچنین استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه  میزان اشتغالزایی برای تولید پیاز به صورت ثابت ۱۶۶۰ نفر و ۲۵هزار نفر می‌باشد، افزود: محصول پیاز از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد خرد و کلان، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی وکارخانجات و افزایش ایجاد اشتغال برخوردار است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد  ادامه داد: امسال ۸۳۰ هکتار  از اراضی مشهد زیر کشت پیاز رفته که ۴۰ هکتار آن به صورت کشت نشایی و ۱۸۰ هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره‌ای و تیپ می‌باشد که علاوه بر تامین نیاز مشهد مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف می‌باشد که با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه در مشهد مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

ممیزی با اشاره به اینکه میانگین برداشت از هرهکتار حدود ۵۰ تن نیز می‌باشدبیان کرد: پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۰ هزار تن پیاز در مشهد تولید شود.

بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و در اواخر مهر ماه برداشت نیز آغاز می‌شود تصریح کرد: ارقام کشت شده در  مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده که از بازاریابی خوبی برخوردار است و تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی با هدف عملکرد بهتر برای کاشت این محصول است.

 

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

برداشت پیاز در مشهد + تصاویر

 

 

انتهای پیام//س.ع

 

 

نظر شما