شناسهٔ خبر: 50475966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

المسیره؛

نخست وزیر یمن: تداوم استعمارگری در یمن غیرممکن است

خبرگزاری صداوسیما

عبدالله بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی در صنعا گفت: تداوم استعمارگری در یمن غیر ممکن است .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، عبدالله بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی در صنعا گفت: یمنی‌ها دیگر سازش برای آزادسازی سرزمین خود را نخواهند پذیرفت و اشغالگران جدید باید آگاه باشند که تداوم استعمارگری در سقطری یا عدن و المُکَلّا غیر ممکن است. مجمع الجزایر سقطری بخش اصیل و ذاتی خاک یمن است که به هیچ قیمتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.
بن حبتور افزود: تجاوز علیه یمن، همه جانبه بوده که بر محیط زیست و مسائل مربوط به آن تمرکز کرده است. نظام آل سعود نمی‌خواهد هیچ دیدگاه، تفکر و صدای آزاد را بشنود، به همین خاطر هنگامی که وزیر اطلاع رسانی لبنان جنگ علیه یمن را بیهوده توصیف کرد، ناراحت شد. اگر جنگ علیه یمن بیهوده نیست، پس کشتار کودکان و زنان، بمباران مدارس، بیمارستان ها، مراسم عروسی و عزا و محاصره ملت همسایه (یمن) را چه بنامیم؟
نخست وزیر یمن تصریح کرد: سعودی ها از پذیرفتن هر گونه نظر جز دیدگاهی که با اموالش پشتیبانی می‌شود، خودداری کرده و تصور می‌کند می‌تواند با اموالش جهان را خریداری کند. سعودی ها عملا هم توانسته است با این روش صدا‌های بسیاری را خریداری کند.

نظر شما