شناسهٔ خبر: 50468572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش خدمات رسانی مترو همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از تمهیدات شرکت بهره‌برداری مترو همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک از دهم آبان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ علی عبداله پور با اشاره به اینکه مترو یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران است و استفاده شهروندان از آن باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد، گفت: در حال حاضر بخاطر شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، سرفاصله حرکت قطار‌ها با حداقل زمان رعایت می‌شود و این روند همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک نیز ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اگر با روند افزایشی مسافر در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه و واگن‌های مترو روبرو شویم با تمام توان و ظرفیت خدمات رسانی می‌کنیم و در صورت لزوم قطار‌های فوق‌العاده را برای جابجایی مسافران نیز اعزام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه، حدود ۲۵ درصد از قطار‌ها معمولا به علت تعمیرات خارج از سرویس دهی می‌باشند، گفت: در حال حاضر ۱۶۱ قطار از ۱۷۱ قطار موجود در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند و با توجه به اینکه ساعات طرح ترافیک افزایش می‌یابد، زمان تعمیر قطار‌ها نیز سرعت خواهد یافت.
عبداله پور با اشاره به اینکه اقدامات و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان در شهر زیرزمینی پیش‌بینی شده است، افزود: در نخستین روز‌های اجرای زمان افزایش ساعت طرح ترافیک؛ مترو با استقبال مسافران روبرو می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شاید پیش بینی افزایش مسافر فقط برای روز‌ها و هفته‌های نخست افزایش ساعت طرح ترافیک باشد، اما به تدریج آمار کمتر می‌شود و به وضع نرمال می‌رسیم. از شهروندان نیز درخواست داریم هنگام استفاده از مترو، به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

نظر شما