شناسهٔ خبر: 50446316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان :حل مشکل آب مهم ترین اولویت در این استان

خبرگزاری صداوسیما

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع آب در صدر اولویت‌های استان قرار دارد و این محدود به آب آشامیدنی نیست و باید آب مورد نیاز کشاورزی را نیز فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز سیستان و بلوچستان، حسین مدرس‌خیابانی در نشست شورای اداری این استان بیان کرد: همانگونه که پیداست، مساله اول سیستان و بلوچستان موضوع آب بوده چرا که در چند سال اخیر مشکل خشکسالی مردم استان را رنجانده است.


استاندار با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده استان گفت: موضوع آب باعث شده است معشیت مردم به خطر بیوفتند و سرمایه گذاری در این قسمت مهم ترین اولویت ماست، البته باید از ظرفیت دریا و مرز هم برای پیشرفت اقتصادی بهره برد.
وی ادامه داد: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان یک مطالبه جدی مردم است و من خواهش می‌کنم تا همه و مسوولان، اصحاب رسانه و تمام کسانی که دلسوز استان هستند به این امر بپردازد.
استاندار بر پیگیری حق آبه ایران از هیرمند تاکید کرد و گفت: در کنار پیگیری حق آبه استفاده از چاههای ژرف نیز باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.
مدرس خیابانی انرژی برق را از دیگر مسایل مهم استان دانست و گفت: ارتباطات و مخابرات یکی دیگر از بزرگترین مشکلاتی است که استان را رنج می‌دهد چرا که حتی در راههای اصلی با مشکل برقراری ارتباط تلفن همراه و دیتا وجود دارد لذا از تمام مسوولان ذیربط می‌خواهم تا موضوع خطوط ارتباطی را در عصر ارتباطات جدی بگیرند.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: اعتقاد من به مدیر میدانی است و همه مدیران استان در همه رده‌ها از نزدیک پروژه‌ها را بازدید کرده و نظارت مستقیم داشته باشند.

نظر شما