شناسهٔ خبر: 50341049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سل بیماری عفونی که بیشترین امار را درسیستان وبلوچستان دارد

خبرگزاری صداوسیما

هر فرد مبتلا به سل به صورت ميانگين می تواند تا پانزده نفر رو به سل مبتلا می کند که از زمان شيوع کرونا با توجه به همه گير شدن عادت استفاده از ماسک شيوع اين بيماري در استان کاهش يافته است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابیان این مطلب گفت: شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان وهم مرز بودن استان با کشور افغانستان، شرایط را برای شیوع بیماری سل دراستان فراهم کرده است.

طباطبایی با اشاره به این که ازمایشگاه مرجع سل جنوب شرق ظرفیت پذیرش ماهیانه 122 بیمار و 325 تست تشخیص رادارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و آزمایشگاه های مرجع استان، ظرفیت اختصاصی بالایی در انجام فرآیندهای آزمایشی دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه سل در افرادسیگاری و دیابتی ۲ تا ۳ برابر افراد عادی است، سرفه های بیش از 2 تا 3 هفته ای را ازعلائم سل دانست واز شهروندان ‌ خواست برای غربالگری بیماری سل به آزمایشگاه های مستقر در سطح استان مراجعه کنند.
آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تنها آزمایشگاه در کشور است که برای 10 سال متوالی موفق به دریافت گواهینامه رتبه عالی از طرف آزمایشگاه فراملی سوئد شده است.

<div id="video-display-embed-code_7149695"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3255751/7149695?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما