شناسهٔ خبر: 50441978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۹۵ میلیارد تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان کردستان

در مراسمی تفاهم نامه پرداخت ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استان کردستان منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مهدی خالقی مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: ۷۰ ابزار مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده و به آن‌ها خدمت ارائه می‌شود تا تنها دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان تولید باشد.

خالقی افزود: صندوق پژوهش و فناوری فرصت خوبی در استان هاست که بخش عمده‌ای از مبلغ تسهیلات تصویب شده از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم گفت: با توجه به وجود تحریم‌ها و عقب ماندن از تکنولوژی اشتغال پایدار با تاکید بر استفاده حداقلی از منابع تجدید ناپذیر باید ایجاد شود با  بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور، ایجاد اشتغال به ویژه در بخش دانش‌بنیان است افزود: با توجه به محدودیت‌های تحریمی کشور و عقب ماندن از تکنولوژی، ایجاد اشتغال پایدار با تأکید بر استفاده حداقلی از منابع تجدید ناپذیر باید سرلوحه کار‌ها باشد.

 جعفری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی که به‌صورت قرض‌الحسنه است می‌تواند در پیشبرد و شکوفایی این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری هم کردستان گفت: در استان ۱۴۰ واحد فناور و دانش بنیان وجود دارد که ۶۷ درصد در بخش آی- تی و مابقی در بخش‌های انرژی، کشاورزی، الکترونیک و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان هم گفت: در ۲ سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

نظر شما