شناسهٔ خبر: 68110726 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

متقاضیان خرید بخوانند؛

بررسی قیمت محصولات پر تقاضای سایپا

بیشتر افت قیمت در پایان هفته سوم مرداد سال جاری را اطلس به نام خود ثبت کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ بازار خودرو در پایان هفته سوم مرداد ۱۴۰۳ در سکوت فرو رفته است.

بررسی قیمت های بازاری خودروهای پرتقاضا نشان می دهد تنها دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال افزایش قیمت را تجربه کرد و اکثر خودروهای موجود در بازار با قیمت های هفته گذشته در بازار حاضر بودند.

دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک رشدی حدود ۰/۵ درصدی را تجربه کرد. این خودرو هفته گذشته با قیمتی حدود ۹۸۰ میلیون تومان در بازار در دسترس متقاضیان بود اما طی یک هفته قیمتش حول و حوش ۵ میلیون تومان گران شد.

افرایش قیمت دنا اتوماتیک آپشنال چندان زیاد نیست اما در بازاری که بیشتر خودروهای پرتقاضا با قیمت های هفته گذشته خود حاضر بودند و برخی نیز ریزش قیمت را در کارنامه ثبت کردند؛ متقاضیان دنا پلاس گیربکس اتوماتیک را سوپرایز کرد.

بیشتر افت قیمت در پایان هفته سوم مرداد سال جاری را اطلس به نام خود ثبت کرد. این محصول جدید خودروسازی سایپا افت قیمتی حدود ۱.۵ درصدی را به خود دید. اطلس هفته گذشته رشد قیمت هفت میلیون تومانی را در کارنامه ثبت کرد و در صدر جدول افزایش قیمت خودروهای پُرتقاضای بازار قرار گرفت. اما این هفته افت هفت میلیون تومانی را به خود دید تا با قیمتی حدود۵۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو حاضر باشد. به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران بازار از قرار گرفتن اطلس در صدر جدول قیمتی در هفته گذشته تعجب کرده و به نوعی آن را غیر معمول دانستند. آنها رشد قیمت اطلس را در چارچوب تلاش فروشندگان این خودرو برای جا انداختن قیمت جدید، تغییر کانال قیمتی و حضور اطلس در کانال ۵۴۰ میلیون تومانی تفسیر کردند. اما با توجه به کاهش قیمت اطلس می توان گفت فروشندگان اطلس در برنامه خود شکست خوردند و به نوعی باد این محصول سایپا در بازار خوابید.

اما کوییک GX-L نیز افت قیمت حدود یک درصدی را در بازه زمانی مورد بررسی در کارنامه ثبت کرد. این خودرو در پایان هفته سوم مرداد امسال با قیمت حول و حوش ۴۲۰ میلیون تومان قابل خریداری بود. سورن پلاس با موتور XU7P نیز با کاهش حدود پنج میلیون تومانی قیمت روبرو شد. این خودروی ایران خودرو با قیمتی نزدیک به ۶۱۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان در بازار عرضه شد.

شاهین با گیربکس معمولی و پژو ۲۰۷ با گیربکس معمولی نیز افت قیمت حدود پنج میلیون تومانی را به خود دیدند. خریداران شاهین با گیربکس معمولی برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حدود ۷۱۵ میلیون تومان پرداخت می کردند و پژو ۲۰۷ با گیربکس معمولی با قیمت ۷۵۵ میلبون تومانی در بازار حاضر بود. باقی محصولات پرتقاضای بازار ثبات قیمت را تجربه کردند. این سکوت در شرایطی بود که نرخ ارز و قیمت سکه با توجه به اخبار سیاسی آهنگ افزایشی را کوک کرده بودند.

نظر شما