شناسهٔ خبر: 50441914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برقراری عدالت فرهنگی اولویت وزارت ارشاد است3171362

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان های مختلف کشور دارای ظرفیت های ویژه فرهنگی است و در این راستا برقراری عدالت فرهنگی از اولویت های این وزارتخانه در چهار سال پیش رو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده و باید مبحث فرهنگ در کشور همواره در برنامه‌ها ارجحیت داشته باشد.

وی افزود: استان‌های مختلف کشور دارای ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فردی بوده و در این راستا برقراری عدالت فرهنگی در کشور از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال پیش روست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تمرکز زدایی از پایتخت و واگذاری امور به استان‌ها از جمله برنامه‌های محوری این وزارتخانه خواهد بود و استان‌هایی همچون کردستان در این راستا ویژه نگریسته می‌شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین علم، فرهنگ و هنر بوده و در قرون متمادی مایه فخر ایرانیان بوده است.

وی افزود: این استان در ایام هشت سال دفاع مقدس نیز تجلی عرفان و مکتب شهادت بوده و ۱۸ هزار شهید مهاجر و پنج هزار و ۴۸۰ شهید انصار سندی پرافتخار برای این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: تمامی زمینه‌ها برای توسعه فرهنگی کردستان فراهم است و افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه ای (مدظله العالی) در همین راستاست.

اسماعیلی افزود: کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج مجموعه‌ای بی‌نظیر در غرب کشور بوده و هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان است.

وی تصریح کرد: برخی از خدماتی که کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج ارائه می‌دهد در هیچ جای کشور ارائه نمی‌شود و این افتخاری برای حوزه فرهنگ کردستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تکریم نخبگان فرهنگی این استان اظهار کرد: کردستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کشور پیشتاز است و در برنامه ریزی های پیش رو برای تقویت حوزه فرهنگ و هنر این استان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما