شناسهٔ خبر: 50441026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشق جهاد در مدارس خراسان‌جنوبی/ فعالیت ۳۲۰ جهادگر در ۲۸ مدرسه

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز تاکنون ۲۱ گروه جهادی به تعداد ۳۲۰ نفر در ۲۸ مدرسه استان خدمات ارائه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در جریان بازدید از گروه جهادی شهید زارعی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شهریورماه امسال تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین اداره‌کل توسعه و تجهیز مدارس استان و  سازمان بسیج سازندگی استان با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز منعقد شد.

وی هدف از ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز را رفع کمبودهای زیرساختی فضای آموزشی و پرورشی استان ذکر و بیان داشت: با هماهنگی بیشتر و با پشتیبانی قرارگاه استانی در بحث تجهیز و نوسازی مدارس استان می‌توان فعالیت‌های بهتر و اثربخش‌تری انجام داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: یکی از اهداف اصلی اردوهای جهادی، انسان‌سازی و تربیت نیروهای انقلابی است که حضور جهادگران در برنامه‌های جهادی باعث تعالی و تربیت معنوی این افراد می‌شود.

هنری پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده در خصوص ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز، مطرح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه قادر هستیم پروژه‌های بهتری در مدارس یک و دو کلاسه انجام دهیم که بخشی از این برنامه‌ها در زمینه زیباسازی، رنگ‌آمیزی، توسعه و تجهیز مدارس است که منجر به مشارکت و حضور بیشتر دانش‌آموزان در مدارس می‌شود و همچنین زیباسازی مدارس باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس و کمک به رشد تحصیلی آن‌ها خواهد‌شد.

وی افزود: پس از انعقاد تفاهم‌نامه از شهریورماه تاکنون ۲۱ گروه جهادی به تعداد ۳۲۰ نفر در ۲۸ مدرسه در عرصه‌های مرمت، بهسازی، رنگ‌کاری، نقاشی، دیوارکشی، تعمیر میز و صندلی و غیره به ارزش ریالی ۱۱۰ میلیون تومان خدمات ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره برخی از اقدامات قرارگاه جهادی شهید زارعی در اردوی جهادی روستای کلاته سلیمان، افزود: این قرارگاه در عرصه احیا و مرمت دبستان میثاق روستای کلاته سلیمان اقداماتی از قبیل ترمیم و بازسازی تأسیسات آب و برق مدرسه، احداث آبخوری، تسطیح زمین ورزش مدرسه، لکه‌گیری و گچ‌کاری مدرسه، نقاشی ساختمان، رنگ‌آمیزی درب و پنجره کل مدرسه، زیباسازی و دیوارنویسی، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، شستشو و نظافت مدرسه و برگزاری مراسم هیئت انصارالشهدا را انجام داده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

نظر شما