شناسهٔ خبر: 50434683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی

در مراسمی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی در مشهد راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این مراسم گفت: مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده که نمود عینی آمیختگی علم با عمل است و نتایج پربار و ارزش افزوده بسیار به همراه دارد.

محسن ذبیحی افزود:صنعت برق به سه بخش اصلی تولید، انتقال و توزیع تقسیم می‌شود که بخش توزیع با توجه به پیچیدگی فراوان و ابعاد مختلف و به خاطر اینکه با مصرف کننده ارتباط مستقیم دارد نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: هوشمندسازی بخش توزیع یکی از مهمترین اولویتهاست که در این راستا مرکز تحقیقات هوشمندسازی توزیع برق راه اندازی شده و حوزه‌های سیم داری، فروش، خدمات مالی و پشتیبانی را دربرمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت از پارسال ارتباط و تعامل نزدیک با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرده و با همکاری این دانشگاه طرحهای مختلف تعریف و اجرا شده است.

ذبیحی افزود: مرکز خدمات فنی ۲۰کیلوولت نیز که تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد با داشتن بخش‌های مطالعاتی و تجهیزات می‌تواند به تحقیقات و پروژه‌های حوزه برق کمک کند.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق، مرکزی است که اقدام فناورانه برای توسعه را از همکاری با دانشگاه آغاز کرده تا زمینه هماهنگی پژوهش‌ها و نظام علمی با پروژه‌های توسعه محور فراهم شود و دانش آموختگان این دانشگاه بتوانند پژوهش‌های خود را بر نیاز‌های جامعه منطبق کرده و کاربردی کنند.

وحید ضرغامی افزود: بزرگترین دستاورد دانشگاه، انجام اقداماتی برپایه رسالت اجتماعی آن است به این معنا که دانش آموختگان آن در زمینه یک مساله واقعی و مورد نیاز کار کرده و بتوانند صاحب شغل شوند.

نظر شما