شناسهٔ خبر: 66558317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: ۵۴ درصد از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به همدان محقق شد

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال معادل ۵۴ درصد از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این استان محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر چهارشنبه در نشست شورای فنی استان، افزود: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان همدان( مرداد ۱۴۰۱) ، ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بود که از سه محل سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارتخانه‌های مربوطه و منابع استانی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر ۱۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور تخصیص پیدا کرده که با توجه به اولویت طرح‌ها بین دستگاه‌های اجرایی و در شهرستان‌ها توزیع شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به جو آب و هوای استان و اهمیت و لزوم اجرای طرح‌های عمرانی در نیمه اول سال با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات تملک دارایی سال جاری مبلغ ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که به صورت تنخواه بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود.

استاندار: ۵۴ درصد از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به همدان محقق شده است

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تمام کسانی که در مسیر تهیه، تامین و نظارت پروژه‌ها دخیل هستند مسوولیت دارند و باید پاسخگو باشند افزود: کنترل، دقت و نظارت باید از آغاز اجرا تا اتمام پروژه‌ها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: توجه به رعایت ضوابط و مقررات برای ساخت سازه‌های عمرانی، ساختمان‌ها و جاده‌ها مورد تاکید است به طوری که سازه‌ها امن و ایمن باشند.

استاندار همدان تاکید کرد: قوانین و مقررات تسهیل و پیمانکاران و نیروهای بومی در طرح‌ها به کار گرفته شوند.

به گفته وی، دانشگاه‌ها و پارک علم‌وفناوری باید به سمت دانش‌بنیان کردن اقدام‌ها حرکت کنند تا اتلاف منابع و انرژی کاهش و نظام بهره‌وری افزایش یابد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: خلاقانه و مبتکرانه باید از رویکرد سنتی خارج شویم و به سمت رویکرد نوین با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: دقت نظر در موازین اجرایی بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی منطقی هستند و نگاه تسهیل‌گری با رویکرد قانون‌مدارانه دارند تا مشکلات و چالش‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در تمامی ابعاد به ویژه در حوزه عمرانی با مشارکت مردمی باید مورد توجه و تاکید تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: ضوابط و مقررات حاکم بر شورای فنی باید در دستگاه‌های اجرایی اجرا شود و بی توجعی از این موضوع قابل قبول نیست.

وی مصوبات شورای فنی را در راستای تقویت اقدامات و بهره‌وری بیشتر طرح‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود به همدان سفر کرد.

سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

نظر شما