شناسهٔ خبر: 50434503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۲ کشور اروپایی خواستار لغو گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری شدند

وزارت ‎‌خارجه ۱۲ کشور اتحادیه اروپا در واکنش به گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری خواستار لغو این تصمیم از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگویان وزارت‌ خارجه کشور‌های بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد در واکنش به ساخت ۳۰۰۰ واحد جدید برای شهرک‌نشینان صهیونیست و گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری، اعلام کردند: «ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم که تصمیم خود برای پیشبرد طرح‌های ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری را لغو کند. ما بر مخالفت شدید خود با سیاست شهرک‌سازی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین که ناقض قوانین بین المللی و تضعیف کننده تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی است دوباره تاکید می‌کنیم.»

در ادامه بیانیه این کشور‌ها آمده است: ما از هر دو طرف می‌خواهیم گام‌هایی را که در ماه‌های اخیر برای بهبود همکاری و کاهش تنش‌ها برداشته‌اند، ادامه دهند. ما مجدداً خواستار اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ سازمان ملل متحد با تمام مفاد آن با هدف بازسازی اعتماد و ایجاد شرایط لازم برای ارتقای صلح هستیم.

روز گذشته نیز «احمد المدلل» از اعضای بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به ساخت واحد‌های جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی از طریق تجاوز‌های خود به دنبال کوچاندن اجباری فلسطینیان از کرانه باختری و تاسیس کشور جعلی اسرائیل در این منطقه است.

او از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که از همه توافقنامه‌هایی که با رژیم صهیونیستی امضاء کرده است به‌ویژه توافقنامه اسلو که به رژیم اشغالگر اجازه اشغال ۷۸ درصد از سرزمین‌های فلسطینی را داده است خارج شود.

روز گذشته شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز اداره مدنی رژیم صهیونیستی به رغم تمامی موانع و فشار‌ها و مخالفت‌های آمریکا، طرح ساخت ۳۱۴۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

نظر شما