شناسهٔ خبر: 50432691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار جلالی: نتیجه فشار حداکثری علیه ایران حذف ترامپ و نتانیاهو بود

قم - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمنان با استفاده از مولفه‌های قدرت خود تلاش داشتند جمهوری اسلامی را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

سردار غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مساله دفاع در برابر انواع تهدیدها به ویژه تهدیدهای نوین که بیشتر پیچیده و هوشمند است تاکید دارند که منظومه‌ دفاعی نیز باید کاملاً به‌روز، جامع و دقیق باشد و بتواند به هنگام با تهدیدها مواجهه کند.

وی در ادامه یکی از عرصه‌های نوین تهدید زا را عرصه جنگ سایبری برشمرد و گفت: ما امروز شاهد یک جنگ‌تمام عیار علیه زیرساخت‌ها مبتنی بر فضای سایبری هستیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه فناوری‌های نو دو لبه فرصت و تهدید را به صورت همزمان دارند، تاکید کرد: به طور حتم باید در مسیر توسعه کشور استفاده از فناوری‌های نو مورد توجه باشد اما باید دانست که این بهره‌برداری زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با یک نگاه پدافند غیر عاملی همراه گردد و تهدیدهای آن فناوری حذف شود.

وی با اشاره به اقدام‌ها و دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل در مسیر تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در حوزه پدافند غیر عامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد تا نقش یک نهاد واسط و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های غیرنظامی مانند دستگاه اجرایی و بخش‌های نظامی کشور باشد و هماهنگی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های ملی کشور را در برابر تهدیدها ارتقا داده و از تاب‌آوری ملی صیانت کند.

جلالی با اشاره به اینکه تهدیدها از لبه دانش و فناوری شکل می‌گیرند، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل هم در مسیر توسعه خود تلاش داشته است تا با یک رویکرد علمی و تخصصی مساله رصد تهدید، پایش آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌های اقدام آمادگی را به پیش برد.

وی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم فهم مسئولان از مساله تهدید دقیق تر، جامع‌تر و عملیاتی‌تر شده است و این امید می رود که رویکردهای پدافند غیرعامل با شتاب بیشتر و کیفیت بهتری توسعه پیدا کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما