شناسهٔ خبر: 50427540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار جلالی:

ساختار پدافند سایبری کشور با همکاری دولت سیزدهم تقویت می‌شود

قم - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ساختار پدافند سایبری کشور با همکاری دولت سیزدهم تقویت می‌شود و شاهد ارتقای دفاع سایبری در این دولت خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، در قم با اشاره به اینکه افزایش سطح توان و بازدارندگی دفاعی کشور سبب شده است تا دشمن به سمت مدل جدیدی از تهدیدها گرایش پیدا کند، افزود: در شرایط فعلی دشمنان در تلاش هستند تا در حوزه های نوپدیدی مانند فضای سایبری دشمنی‌های خود را علیه ملت ایران اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختار دفاع نوین در قالب پدافند غیرعامل با تدبیر رهبر معظم انقلاب نزدیک به دو دهه است که در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: پدافند غیرعامل تلاش دارد تا یک لایه دفاعی در بخش های اجرایی کشور سامان دهد و این امیدواری وجود دارد تا در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام برسد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت های دولت گذشته این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، ادامه داد: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته ایم و این امید وجود دارد تا عقب ماندگی های دولت قبل برطرف شود.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما