شناسهٔ خبر: 50431543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه در اهواز:

ایجاد اشتغال و تولید یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از جرم است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال، گفت: اشتغال و تولید یکی از بهترین راه‌های مقابله با جرم و ایجاد اثرهای مثبت در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر خود به خوزستان و دیدار با صنعتگران استان اظهار کرد: اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری اجتماعی به وجود می‌آید. درصد بالایی از جرم در خوزستان به سرقت و بعد از آن به مواد مخدر مربوط است که برای جلوگیری از آن‌ها باید هزینه‌های بالایی صرف کرد.

وی ایجاد اشتغال و تولید و اثرات مثبت آن بر جامعه را یکی از بهترین راه‌های مقابله با جرم و ناهنجاری‌های جامعه دانست و افزود: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر تولید و ایجاد اشتغال تاکید داشته و آن را از مسائل مهم کشور می‌داند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: صنعتگران نباید عقب نشینی کنند و به تلاش خود ادامه دهند چرا که این تلاش اگر حتی به هدف نرسد منافعی نیز برای خود و جامعه دارد.

وی اخذ تسهیلات بانکی و چگونگی قراردادها و تنظیم آن‌ها را یکی دیگر از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: این مشکلات باید حل شود چرا که اقتصاد ما بانک محور است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فرار مالیاتی در کشور بالا است، افزود: باید نگاه ریشه‌ای به مالیات کرد و درستی قوانین و مقررات آن بررسی شود.

وی همچنین بر تولید و فراهم کردن زمینه‌های اولیه آن و اقدامات لازم برای فروش محصولات جهت گردش مالی صنعتگران و تولید کنندگان تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان اضافه کرد: صنوف و قشرهای مختلف و همچنین دستگاه‌های مربوطه و ستاد تسهیل می‌توانند با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن حل و فصل کردن مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان از ورود پرونده ها به دستگاه قضا جلوگیری کرده و در زمینه‌هایی که نیاز است این دستگاه برای رفع مشکلات ورود کند.

نظر شما