شناسهٔ خبر: 50430825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محسنی اژه‌ای در دیدار با صنعتگران خوزستان:

دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه مالیات گام جدی بردارند/ تاکید رئیس قوه قضاییه بر لزوم بازنگری در فعالیت‌های ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی برای پرهیز از موازی‌کاری‌ها

رییس قوه قضاییه از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست که با همفکری دولت، بازنگری در نحوه در مدیریت اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با صنعتگران و تولیدکنندگان خوزستان از تولید به عنوان نیاز اصلی کشور یاد کرد و گفت: بهترین و ارزشمندترین کار در شرایط فعلی، تولید و ایجاد اشتغال است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر نتوانیم تولید و اشتغال را توسعه دهیم و صنایع  را به روز کنیم و از فناوری‌های نوین بهره ببریم ممکن است در مسائل دیگر نیز موفق نشویم و درگیر مشکلات مختلفی بشویم.

اژه‌ای با اشاره به آثار بیکاری در تولید ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به آمار پرونده‌های کیفری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت که درصد بالایی از این پرونده‌ها مربوط به سرقت می‌شود و دومین جرم نیز مربوط به مواد مخدر می‌شود که مقابله با آنها هزینه‌های فراوانی در پی دارد که با حمایت از تولید و صنعت می تواند بر این مشکلات به صورت جدی غلبه کرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد و رونق تولید و رفع موانع آن در دهه اخیر گفت: هر کاری مشکلاتی دارد و نباید با دیدن یک مشکل کاسه صبرمان لبریز شود و عقب‌نشینی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر صبر و بردباری در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام اظهار داشت: اگر در راه رسیدن به هدف مقدس تلاش و استقامت کنیم حتی اگر به نتیجه نرسیم باز هم از این کار منفعت خواهیم برد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و از بانک‌ها و عقود بانکی به عنوان یکی از این معضلات یاد کرد و گفت: اقتصاد ما بانک‌محور است و اگر مشکلات مربوط به قراردادهای بانکی حل نشود بسیاری از مشکلات لاینحل خواهند ماند.

اژه‌ای بر همین اساس از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست که با همفکری دولت، بازنگری در نحوه در مدیریت اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی را پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا از امور مالیاتی به عنوان معضل دیگر پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان یاد کرد و گفت: از یک سو با فرارهای مالیاتی بزرگ در کشور مواجه هستیم درحالیکه عده‌ای هم مالیات خود را قبل از دریافت حقوق تا ریال آخر می‌پردازند اما از سویی دیگر برخی به نحوه محاسبه مالیات معترض هستند همه مسائل مطروحه در مورد مالیات باید جمع بندی و به یک سرانجام درست برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به بلوکه شدن پول‌ها بخاطر اختلافات مالیاتی خاطرنشان کرد که دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه مالیات گام جدی بردارند.

رئیس قوه قضائیه یکی از این معضلات را ممنوع‌الخروج و مسدودسازی حساب‌های بانکی افراد از سوی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و تاکید کرد: لزومی ندارد در همه موارد حکم ممنوع‌الخروجی و بستن حساب‌ها صادر شود و ما به جدّ دنبال اصلاح این روند هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اگر دستگاهی خواستار ممنوع‌الخروجی فردی شد قاضی باید موضوع را به دقت بررسی کند و نظر بدهد چرا که اگر بخواهیم با فوریت و بدون در نظر گرفتن جوانب امر حکم به ممنوع‌الخروجی بدهیم، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی افراد مختل می‌شود.

رئیس دستگاه قضا از فقدان نقدینگی به عنوان دیگر معضل صنعتگران و تولیدکنندگان یاد کرد و با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان این عرصه گفت: اگر تولید مسئله اول کشور و بهترین کار است باید زمینه‌های تولید را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اگر تولیدکننده ماده اولیه یا نقدینگی نداشته باشد نمی‌تواند تولید کند و اگر تولید کرد و نتوانست محصول خود را بفروشد یا صادر کند و مجبور به دپوی کالا شد، این کار هم سودی ندارد پرا که بدون گردش مالی در کار او اختلال به وجود می‌آید.

نظر شما