شناسهٔ خبر: 50425275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

شیعه و سنی یک نفس واحد و نشانه خوبی برای آینده ایران اسلامی هستند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: شیعه و سنی دو تا نیستند بلکه یک نفس واحد هستند که این خود نشانه بسیار خوبی برای آینده ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی خانقاهی اظهار کرد: ماه ربیع باید ماه تولد باطنی برای مسلمانان باشد و امیدوارم خدمتگزاری صادق برای تمام اقوام باشم.

 

 

وی بیان کرد: ماه ربیع ماه مولود رسول الله است و در این ماه مسلمانان و شیفتگان پیامبر خاتم به بهانه برگزاری مراسمات و جشن ها و آیین های مذهبی گرد هم می آیند.

 

ماموستا کریمی بیان کرد: برگزاری چنین مراسمات معنوی و آیینی برای تمامی مسلمانان موجب درس گرفتن از سیره زندگی پیامبر شده و باعث می شود در تمام موارد از پیامبر تأسی بگیریم که این مایه افتخار و سربلندی ما بوده و است.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: به نعمت‌های خداوند متعال بنگرید؛ خداوند برای هیچ نعمتی منت بر سر مخلوقات خود ننهاده اما برای وجود پیامبر اسلام بر مسلمانان منت نهاده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه چنین نعمت بزرگی چون وجود پیامبر را ارج نهیم باید قرآن یاد بگیریم، سنت و فقه بدانیم تا مایه سعادت ما در دنیا و آخرت باشد.

 

 

کریمی تاکید کرد: اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد در راس امور قرار می دهد و امیدوارم شهردار سنندج و مجموعه مدیریت شهری که توفیق خدمتگزاری به مردم را دارند؛ بتوانند به خوبی از عهده این رسالت خطیر برآیند.

 

 

وی تصریح کرد: رئیس جمهور بر این مهم تاکید داشته که شیعه و سنی دو تا نیستند بلکه یک نفس واحد هستند که این خود نشانه بسیار خوبی برای آینده ایران اسلامی است.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بر این مهم تاکید کرد: همه ما یکی و برادر هستیم و ریشه و خون ما یکی است بنابراین باید همواره اتحاد و همدلی داشته باشیم.

 

 

وی یادآور شد: هیچ قومی بر قومی دیگر برتری ندارد و هیچ قومی از قومی دیگر بالاتر یا در سطح پایین تری نیست تنها اختلاف در زبان و گویش است.

 

 


موسیقی خانقاهی صفای معنوی و جلای روح و جان به ما می بخشد

شهردار سنندج نیز در این آئین ضمن تبریک ایام ماه پرخیر و برکت ربیع الاول و میلاد پیامبر ختمی مرتبت گفت: جایگاه موسیقی جایگاه ویژه و بسیار بلندمرتبه‌ای در میان مردم سنندج و مناطق کوردنشین است.

 

 


سید انور رشیدی عنوان کرد: موسیقی و به ویژه موسیقی خانقاهی "دف" با روح و روان انسان سازگاری دارد و این به مثابه گردش فصل‌ها و چرخش طبیعت است که اگر این همنوایی و هارمونی وجود نداشته باشد طبیعت و کائنات دچار مشکل می‌شود که البته موسیقی نیز این چنین است.

 

 

وی بیان کرد: تمام هستی و کائنات براساس نظم و هارمونی و قاعده  خاصی استوار و پایدار است و تمام کائنات و موجودات تسبیح گوی خداوند سبحان است.

 

 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از ثروت ما در زمینه موسیقی، موسیقی خانقاهی است و موسیقی خانقاهی صفای معنوی و جلای روح و جان به ما می‌بخشد چراکه خانقاه‌های این شهر که اولیای خدا متولیان آن بوده‌اند و مردم را به سمت آرامش، عبادت، حدیث، قرآن و خدمت سوق می‌دهند.

 

 

رشیدی تصریح کرد: خانواده‌های نامدار و متدینی در سطح شهر سنندج مراسم ماه مولود و ربیع الاول را آراسته کرده و به این ماه رونق خاصی می‌دهند.

 

 

وی یادآور شد: شهر سنندج همواره در ایام مبارک ماه ربیع الاول خاستگاه برگزاری آیین و جشن و سرور این ماه در مدح و ثنای پیامبر خاتم بوده که متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری چنین مراسماتی کمتر شده است.

 

 

 

پایان پیام/713

نظر شما