شناسهٔ خبر: 50419508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشنواره موسیقی خانقاهی در سنندج

جشنواره موسیقی خانقاهی با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و جمعی از مسئولین استانی امروز عصر در سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری جشنوراه موسیقی خانقاهی در سنندجبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در جشنواره موسیقی خانقاهی که امروز عصر در سنندج برگزار شد گفت: ماه ربیع الاول ماه تولد رسول خداست و این ماه برای مسلمانان اهمیت ویژه‌ای دارد.

ماموستا کریمی افزود: بهره گیری از خصایل و ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص) به عنوان بزرگترین الگوی عالم بشریت امری است که همه انسان‌ها باید به آن توجه داشته باشند و این ماه بهانه‌ای برای این کار است.

وی در این مراسم گفت: دف زنی و شعرخوانی در این ماه، راهی برای بازگو کردن سیره مبارک آن حضرت است تا ویژگی‌های رفتاری ایشان برای ما مسلمانان یادآوری شود و این کار در کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

ماموستا کریمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: اقوام فرصتی برای اقتدار جمهوری اسلامی  ایران هستند، گفت: با راهنمایی آیت الله خامنه‌ای و دعای خیر مردم، در مسیر اتحاد بیشتر اقوام و مذاهب کشور حرکت خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه هرکسی که مسئولیتی در کشور دارد باید با تمام وجود برای خدمت گزاری به مردم قدم بردارد افزود: مذاهب در ایران اسلامی مانند شاخه‌های یک درخت است که از یک ریشه مشترک تغذیه می‌کنند و این امر عاملی برای وحدت و اقتدار کشور است.

ماموستا عبدالسلام کریمی، متولد سال ۱۳۴۶ فرزند شهید، دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب و دارای گواهی افتا و اجتهاد از طرف مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سال ۱۳۷۰ است که ۲۵ مهر ماه امسال از سوی رئیس جمهور، به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی انتخاب شد.

نظر شما