شناسهٔ خبر: 50423804 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نودانشجویان ارشد، حضوری آموزش نمی‌بینند/ کارشناسی‌ها از ۱۵ آبان به دانشگاه می‌روند؟

زلفی گل درباره آخرین تصمیمات وزارت علوم بر مبنای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات وزارت علوم درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد: برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از ۱۵ مهر و دانشجویان مقطع کارشناسی و کاردانی از ۱۵ آبان به صورت حضوری آموزش ببینند.

زلفی گل تصریح کرد: البته با توجه به اینکه دانشگاه‌ها بیش از یک سالی است که تعطیل هستند؛ بنابراین این اختیار را به آن‌ها داده ایم با توجه به شرایطی که دارند حضور دانشجویان کارشناسی را در دانشگاه‌ها به صورت اولویت بندی فراهم کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش‌های حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدون مشکل است، تاکید کرد: اگر شرایط دانشگاه‌ها مناسب باشد، می‌توانند به صورت حضوری آموزش‌های خود را آغاز کنند.

او درباره مجازی بودن کنونی آموزش‌های دانشجویان ارشد بعد از اعلام نتایج گفت: اولویت وزارت علوم حفظ سلامت دانشجویان است که باید این موضوع را همواره به عنوان یک اصل مدنظر خود قرار دهیم؛ بنابراین احتمال دارد که برخی دانشگاه‌ها شرایط حضوری شدن آموزش‌ها را نداشته باشند که در اینصورت به همان شیوه مجازی ادامه خواهند داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: خیلی از دانشگاه‌های کشور کمتر با مشکلات خوابگاهی مواجه هستند که در اینصورت می‌توانند با اولویت بندی دانشجویان آموزش‌های حضوری را آغاز کنند.

آموزش‌های حضوری برای دانشجویان ارشد شامل ورودی‌های قبل می‌شود

زلفی گل اضافه کرد: آموزش‌های حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهر ویژه دانشجویان ورودی‌های قبل بود که برای فعالیت‌های پایان نامه‌ای و عملی و رساله دکتری در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها کار‌های پژوهشی خود را به شیوه حضوری انجام می‌دادند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بحث حضوری شامل کلاس‌های آموزشی هم می‌شود و این انعطاف پذیری را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دادیم تا با توجه به امکاناتی که دارند حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اولویت بندی کنند تا به مرور شاهد حضور فیزیکی تمامی دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

زلفی گل درباره حضوری شدن ترم آینده گفت: بحث ویروس با جهش‌هایی که دارد و مشکلاتی که ایجاد می‌کند، نمی‌توانیم پیش بینی دقیق و علمی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم آینده یا بهمن داشته باشیم، اما رویکردمان این است تا با تلاش‌های انجام شده و تا جایی که مشکلی برای سلامتی دانشجویان ایجاد نمی‌شود آموزش‌های دانشگاهی را به صورت حضوری آغاز کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: پیشنهاد خاص ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در زمینه اختصاص اعتبارات حمایتمان کنند تا دانشگاه‌ها بتوانند خوابگاه‌ها و رستوران‌ها را بازسازی کنند و با مجهز کردن شرایطی را ایجاد کنند تا بتوانیم بهترین سرویس و امکانات و خدمات را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید

آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می‌شوند/ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی استادان

انتهای پیام/

نظر شما