شناسهٔ خبر: 50408971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور و تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه آینده/ بارش پراکنده باران امروز در تهران

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و برف تا روز دوشنبه هفته آینده در بخش‌هایی از کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز در تهران احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواسناسی؛ امروز nv استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، خراسان‌شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش نسبی دما و بارش برف در مناطق سردسیر پیش بینی شده است.

امروز همچنین در مناطقی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد موقتی رخ خواهد داد که تا پایان هفته این شرایط تداوم دارد.
 
فردا جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ را در پی دارد؛ البته بعدازظهر در دامنه‌های زاگرس و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، در شمال‌غرب و در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، بلندی‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، بارش پراکنده باران همراه با وزش باد را خواهیم داشت.
 
روز جمعه هفته جاری سامانه بارشی از سمت غرب کشور وارد خواهد شد که در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
 
بر اثر فعالیت این سامانه در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که شدت بارش در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود.
 
روز شنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در استان‌های قزوین، البرز و تهران، غرب مازندران، گیلان و اردبیل رگبار باران را شاهد خواهیم بود که بارش‌ها نسبت به روز جمعه در این مناطق تشدید می‌شود که در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.
 
فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه آینده در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در شمال شرق کشور و فعال است که در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.
 
روز دوشنبه هفته آینده در شمال غرب کشور و در استان‌های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد ‍‍پیش بینی شده است.
 
شمال خلیج فارس روزهای جمعه و شنبه آینده و غرب دریای خزر روز شنبه مواج و متلاطم است.
 
آسمان تهران امروز نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۹ و ۹ درجه است؛ همچنین امروز در تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد که در فیروزکوه نیز انتظار بارش برف و باران را داریم.
 
اهواز امروز با دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد و همدان با دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.
 
انتهای پیام

نظر شما