شناسهٔ خبر: 50386642 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز پنجشنبه/ تشدید بارش‌ها و کاهش محسوس دما در نوار شمالی

سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها در نوار شمالی و ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ظهر روز پنجشنبه خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا در نوار شمالی دما کاهش محسوسی بین ۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی  در استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی، بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است؛ البته با تقویت جریانات شمالی، بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید خواهد شد.

امروز همچنین افزایش ابر و بارش پراکنده باران در برخی مناطق آذربایجان غربی، کردستان و زنجان هم رخ می‌دهد.
 
فردا فعالیت سامانه بارشی در استان‌های حاشیه دریای خزر در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان خواهد بود که بارش باران را در پی دارد.
 
امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
 
سامانه بارشی جدید از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری وارد کشور می‌شود که به‌تدریج در نواحی شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی  باعث افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد خواهد شد.
 
روزهای جمعه و شنبه شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه‌بر نواحی ذکر شده، در بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.
 
امروز و فردا در نوار شمالی دما کاهش محسوسی پیدا می کند به طوری که در روز جاری در شمال غرب و سواحل دریای خزر و فردا در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه را خواهیم داشت که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرما و یخبندان وجود دارد. در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش‌ها در کشور به شکل برف خواهد بود.
 
تنگه هرمز و دریای خزر امروز و فردا مواج و طوفانی است.
 
آسمان پایتخت امروز تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دما  ۲۰ و ۹ درجه خواهد بود؛ البته از بعد از ظهر امروز در تهران شاهد افرایش ابر و وزش باد خواهیم بود.
 
از امروز تا روز پنجشنبه در استان تهران کاهش تدریجی دما به‌ویژه در نیمه شمالی استان بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان در پنج روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
 
بندرعباس امروز با دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه زیر صفر و اردبیل و همدان با ۲ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان در کشور است، البته امروز دمای هوای ۶ استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما