شناسهٔ خبر: 50408665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده بسیج دانش‌آموزی:

۲۰ برنامه بسیج دانش‌آموزی در اردستان اجرا می‌شود

کاشان - ایرنا - فرمانده بسیج دانش‌آموزی اردستان گفت: ۲۰ برنامه همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی (هفتم تا سیزدهم آبان) در این شهرستان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرگرد محسن قمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: این هفته از هفتم آبان با شعار «نو جوان انقلابی، پیشگامان گام دوم‌» و اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری مدیریت آموزش و پرورش اردستان آغاز می‌شود.

۲۰ برنامه بسیج دانش‌آموزی در اردستان اجرا می‌شود

وی با یادآوری هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده، ادامه داد: شهید فهمیده نوجوانی ۱۳ ساله بود که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از خاک وطن به شهادت رسید، به همین دلیل این روز به عنوان نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شد.

فرمانده بسیح دانش آموزی اردستان با تاکید بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ و از دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است، اضافه کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با شعار مرگ بر آمریکا می‌توان به این نتیجه رسید که این مهم، نه فقط یک شعار، بلکه یک عقیده و یک هشدار و بیدارباش دایمی برای آگاهی و هوشیاری مستمر در مقابل آمریکای جهانخوار و بیش از ۶۰ سال توطئه‌های دایمی این کشور در قبال ملّت مسلمان و آزاده ایران است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده اردستان، هفته بسیج دانش‌آموزی را با اجرای برنامه‌های مختلف و استفاده از فضای مجازی را گرامی می‌دارد، خاطر نشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، حضور دانش آموزان‌ بسیجی و مسوولان ناحیه مقاومت و آموزش و پرورش در نماز جمعه و اجرای صبحگاه مشترک با حضور نیروی انتظامی و مسوولان شهرستان در محل ناحیه مقاومت بسیج اردستان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

سرگرد قمی افزود: دیدار با امام جمعه اردستان، خانواده معظم شهدا، نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در تمامی مدرسه‌ها، برپایی هیات دانش‌آموزی، اعزام دانش‌آموزان در قالب اردوی زیارتی، فرهنگی و تفریحی به اصفهان، اجرای مسابقه نقاشی دانش آموزان ابتدایی، پویش خرید و حمایت از کالای ایرانی و نوجوان پلاس در قالب تهیه کلیپ‌های کوتاه زندگی نوجوان‌ ایرانی، هشتک دنیای بدون آمریکا و دعوت از خانواده معظم شهدای دانش آموز در آیین‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و قرائت بیانیه نیز از جمله برنامه های این هفته است.

به گفته وی، پویش آمریکا باید از منطقه برود در فضای مجازی  به صورت متمرکز، متن‌نویسی با موضوع چرا مرگ بر آمریکا و با هدف استکبارستیزی خطاب به نوجوانان و همسالان بسیجی و تجلیل از دانش‌آموزان‌ نخبه، پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و دانشگاه فرهنگیان و راهپیمایی ۱۳ آبان در صورت صدور مجوز برگزاری از سوی مسوولان مرتبط با توجه به شرایط کرونایی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در اردستان است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۳۲۰ شهید که ۲۱ نفر فرهنگی و ۷۹ دانش آموز شهید، نزدیک به ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

هشتم آبان، سالروز شهادت حسین فهمیده به‌عنوان «روز نوجوان و جوان و بسیج دانش‌آموزی» نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش مطرح شده و راهش همچون الگویی ماندگار بر تارک تاریخ پر افتخار ایران بدرخشد.

نظر شما