شناسهٔ خبر: 50399423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش موارد کرونا مثبت سرپایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از روند افزایشی موارد کرونا مثبت سرپایی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: بعد از سه روز که موارد کرونا مثبت سرپایی در استان روند کاهشی داشت امروز به ۱۶۷ مورد مثبت افزایش پیدا کرد.

او افزود: بررسی میدانی از درمانگاه ها، کلنیک‌های عفونی و مطب پزشکان متخصص عفونی نشان از این دارد که تعداد موارد کرونا مثبت سرپایی و عفونی در سطح استان در حال افزایش است.

شریف زاده اظهار کرد: در حال حاظر بیشترین تعداد موارد کرونا مثبت مربوط به شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، طبس و نهبندان است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توان جلوی افرایش موارد کرونا مثبت را گرفت.

او ادامه داد: تا روز گذشته ۷۴.۵ درصد از جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا و ۴۴.۵ درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

شریف زاده بیان کرد: ظرفیت واکسیناسیون در مراکز تجمیعی و جامع سلامت استان روزانه حدود ۲۰ هزار دز واکسن است که در حال حاظر در روز‌های غیر تعطیل حدود ۱۱ هزار نفر و در روز‌های تعطیل ۴ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه می‌کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تا پایان این هفته ۹۵ هزار و ۲۰۰ دز واکسن که شامل واکسن‌های سینوفارم، برکت و آسترازنکا است وارد استان می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

نظر شما