شناسهٔ خبر: 50354526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در تعطیلات کرونایی؛

چای تفریحات را با شیرینی دستورالعمل‌ها بنوشیم

تعداد زیادی از مردم، روزهای تعطیل را فرصتی برای گردش در طبیعت می دانند و باید دانست که در شرایط کرونایی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی حتی در طبیعت ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در نقاط مختلف خراسان جنوبی همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی اصلی ضروری برای ریشه کن کردن ویروس کرونا است.

عده ای روزهای تعطیل را برای تفریح انتخاب کرده و دل به طبیعت می زنند؛ در این میان برخی مقید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اند اما برخی نیز بی توجه به این اصول هستند.

رعایت بهداشت حتی با تزریق واکسن

یکی از شهروندان بیرجندی که برای تفریح به طبیعت آمده بود گفت: من و خانواده ام هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده ایم و هم از ماسک و ضدعفونی کننده استفاده می کنیم و هم فاصله اجتماعی را رعایت می کنیم.

او افزود: به این دلیل که همه جا خلوت است به طبیعت آمده ایم و یک روز را در کنار خانواده می گذرانیم.

هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری علاوه بر اینکه جان خودمان را به خطر می‌اندازد می‌تواند سلامت اطرافیانمان را نیز تهدید کند.

بیشتر بخوانید

دیگر شهروند بیرجندی  بیان کرد: برخی از افراد به بهانه تزریق واکسن کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و حتی به سفر می‌روند.

او ادامه داد: حتی با تزریق واکسن کرونا هم باید حواسمان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد و از کرونا غافل نشویم.

مبارزه با بیماری کرونا باید در هر مکانی در اولویت باشد و هرگونه سهل انگاری موجب بحران و موجی جدید خواهد شد که عواقب آن دامن خودمان را خواهد گرفت.

۱ نفر دیگر هم با کرونا آسمانی شد

اما سری به آمارهای مبتلایان و فوتی های ناشی از ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی بزنیم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که بیشترین مبتلایان شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاین و نهبندان بوده اند.

او افزود: در این مدت همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان با ثبت یک مورد جدید، به هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

شریف زاده اظهار کرد: هم اکنون نیز ۱۶۶ بیمار حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری اند که ۵۶ نفر از آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و حال ۲ نفرشان وخیم است.

همچنان برای حفظ سلامت خود و دیگران باید از هرگونه دورهمی و تجمع پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ ر

نظر شما